homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-03-2006, 15:17
Junior Member

Reputatie: Kamphuijs is op goeie weg
Standaard hardware (mixer) aansluiten op cubase/ableton live

ej folks

Ik word echt para van met de muis elke keer de schuiven (virtueel) te bedienen, bestaat er iets van hardware mixer die je aan je computer kunt aansluiten (usb/firewire) om het volume van de verschillende sporen aan te passen (iets van 10 sporen)? Ik ben wel wezen zoeken maar ik kon nog niet echt iets vinden.

alvast bedankt

Kamphuijs

mn budget is net zo groot als de prijs/kwaliteit verhouding
m.a.w. ik weeg de toevoeging/kwaliteit af tegen de prijs
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-03-2006, 15:51
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: hardware (mixer) aansluiten op cubase/ableton live

mackie control
houston control
tascam us-2400
tascam fw 1082
tascam fw1804
tascam fw1884
behringer b control (maakt wel veel lawaai)
...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-03-2006, 16:26
Junior Member

Reputatie: Jaap-Willem is op goeie weg

Phonic Helix Board, verkrijgbaar t/m 8 mic en 16 line-ingangen, je sluit hem zo met firewire op je pc aan, werkt goed met cubase en dat soort software.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-03-2006, 23:12
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik ben zeer tevreden met mijn Behringer BCF2000. Werkt prachtig met Cubase.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-03-2006, 19:59
Junior Member

Reputatie: Kamphuijs is op goeie weg

thanx!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-03-2006, 11:08
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Werk zelf met M-Audio projectmix i/o en ben er zeer tevreden over.

Alles hangt ervan af wat je wilt natuurlijk. Als je al een degelijke audiokaart hebt en je wil enkel met VSTi's werken denk ik dat de Behringer qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden de beste keuze is.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-03-2006, 14:41
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

dat zou ik niet zeggen, maar hij is best wel ok, als je niet veel geld hebt is die het best. Maar een tascam us2400 controller is wel stukken beter, en uitgebreider (24ch controller). Hij kost iets van een 900 Ä (goedkoper dan de mackie control/houston control btw die beide maar 8 ch hebben) en werkt bijna zonder geluid te maken en zonder bugs die de behringer wel nog soms heeft (die bugs zijn wel simpel te omzeilen, niet de moeite om hem ervoor af te schrijven).

dus klein budget zonder soundcard: behringer bcf controller, met soundcard inbegrepen tascam us1082.

grotere budgetten zou ik vooral tascam us2400 aanraden als zuiver controller, de tascam fw1884 en de m-audio projectmix zijn ook goed als je nog geen soundcard hebt, maar ikzelf zou zelfs dan eerder voor de us2400 en een losse soundcard (motu of zo) gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten