homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 07:42
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Combineren: US122-L & H4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Splanky Bekijk bericht
Nah, da's jammer! Dan wordt 't tch maar gewoon doorsparen voor een US1641 (of iets wat daar op lijkt).
En toch zet je ergens jezelf weer voor schut ...
Bij een eventuele aanschaf van de Tascam US 1641, zit je wr met een interface waarvan de maximale mogelijkheden zich beperken tot dit ene enkele toestel!
RME, Motu, en nog wel een handvol andere merken bieden wl audio-interfaces aan, waarmee je in de toekomst nog wel wat kan aanbreien.
Door bijv. stackable units, Adat, of meerdere kaarten in n computer mogelijkheden, en zelfs combinaties ...

Ik wil je dit enkel meegeven, bij het overwegen van een goede, en meer universele meersporen audio interface ...

Groeten,
Peter
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 08:13
Senior Member

Reputatie: Splanky wordt hier goed onthaaldSplanky wordt hier goed onthaald
Unhappy Re: Combineren: US122-L & H4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil72810 Bekijk bericht
Theoretisch wel, maar practisch zijn de meningen verdeeld maar pessimistisch als je andere fora erop naleest. Om teleurstelling te vermijden is mijn glas dus half leeg in dit geval
Ben d'r ook bang voor; googlen levert (mij) in ieder geval niets bruikbaars op...helaas!

Groet'n
Splanky

Laatst gewijzigd door Splanky; 27-05-2009 om 10:09 Reden: Quote vergeten
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 09:23
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Kijk bijv. eens op de Motu website?!

MOTU.com - FireWire/USB2 Audio

Ik zag dat bijv. de 828 MKII al aan 449,- te vinden is, nieuw, ...

Peter
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 09:45
Senior Member

Thumbs up Re: Combineren: US122-L & H4

Hey,

Dat ziet er niet slecht uit nee. Maar waarom zou ik de voorkeur (volgens jou) moeten geven aan de MOTU i.p.v. voor een Tascam US1641?

Voor mij heeft die Tascam het voordeel dat ik 8 mic/line-inputs heb. Bovendien ben ik (door de US-122L) bekend & bemind met Tascam. Ten slotte nog; de prijs is nog wat interessanter dan die van de MOTU.

De preamps die ik in mijn US-122L heb zitten doen het wat mij betreft ruim voldoende (lees: goed), dus 'verbetering' is voor mijn doeleinden vooralsnog niet noodzakelijk...toch?

Groeten en bedankt,
Splanky
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 09:53
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Ik geef je volledig gelijk (een beetje subjectief want ook tevreden gebruiker van een US144 en US1641) ... ik weet dat er veeeeel betere, veel flexibelere en veel professionelere oplossingen zijn, maar uiteindelijk heb ik als amateur en home recorder gekozen voor het meeste "bang for the buck". Goed, goedkoop en allemaal analoge inputs (behalve de 2 S/PDIFs dan), ideaal voor 16 kanalen opnameplezier, redelijk tot zeer goede resultaten en geen bankbreuk.
Als ik de snelle evolutie van de apparatuur zie dan troost ik me ook met de gedachte dat tegen de tijd dat ik aan de limiet zit van wat ik met de Tascam wil en kan doen zijn dankzij Moore's Law alle huidige duurdere oplossingen verouderd en ook aan vervanging toe zijn
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 10:01
Senior Member

En zo is 't maar nt!

Groeten,
Splanky
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 10:07
Senior Member

Thumbs up Re: Combineren: US122-L & H4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PM-Studio-Project Bekijk bericht
En toch zet je ergens jezelf weer voor schut ...
Bij een eventuele aanschaf van de Tascam US 1641, zit je wr met een interface waarvan de maximale mogelijkheden zich beperken tot dit ene enkele toestel!
RME, Motu, en nog wel een handvol andere merken bieden wl audio-interfaces aan, waarmee je in de toekomst nog wel wat kan aanbreien.
Door bijv. stackable units, Adat, of meerdere kaarten in n computer mogelijkheden, en zelfs combinaties ...

Ik wil je dit enkel meegeven, bij het overwegen van een goede, en meer universele meersporen audio interface ...

Groeten,
Peter
Hmm...deze had ik even over het hoofd gezien. Mezelf voor schut zetten...h gut, dat was nou 's net de bedoeling.
Maar zoals ik eerder al schreef, voor mij zijn die 16 kanalen vooralsnog ruim voldoende. Verder ben ik van mening dat ik tegen die tijd wel weer verder kan gaan kijken... ...stl tenminste dat ik ooit de behoefte vind mr te kunnen opnemen!

Groeten en bedankt,
Splanky
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 27-05-2009, 19:40
Vintage Member

En zo is 't maar nt!

Groeten,
Peter
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten