homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 00:04
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Propellerhead Record: nieuwe opnamesoftware

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Propellerhead Record: nieuwe opnamesoftware

Citaat:
Alweer een grote aankondiging in software land: Propellerhead, wat we vooral kennen van "Reason", brengt "Record" uit: een opname software pakket gericht op muzikanten.
*
"Recording done right", zo claimt Propellerhead. Voor Propellerhead betekent dat een feeling van een miljoen dollar studio combineren met de eenvoud van een cassettendeck.*
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Propellerhead Record: nieuwe opnamesoftware

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 00:48
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg
Standaard Re: Propellerhead Record: nieuwe opnamesoftware

DŪt klinkt wel heel goed.
Een vrij goedkoop programma totaal gericht op recording. Dat de mixer is afgeleid van een SSL tafel, zegt natuurlijk niets. Afgezien van de routing en het uiterlijk.
Voor de homestudio waar voornamelijk wordt opgenomen is dit een mooi programma dat speciaal voor recording is bedoeld. Geen andere troep eromheen.
Voordeel aan Reason software is dat het laagdrempelige programma's zijn. Dat zal met dit programma denk ik ook niet echt anders zijn.
Ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 01:36
Junior Member

Reputatie: Dusin is op goeie weg

Als intesief Reason en Recycle gebruiker, kan ik niet wachten om dit te mogen uitproberen!

Goede zet van Proppellerhead
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 05:32
Active Member

Reputatie: Canis is op goeie weg

grappig filmpje op hun site,
dit zal wel weer lekker stabiel zijn volgens mij
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 05:44
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

En zoals we van hen gewoon zijn, weer geen sprake van plugins.
Geen externe plugins dus.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 07:43
Active Member

Reputatie: Canis is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
En zoals we van hen gewoon zijn, weer geen sprake van plugins.
Geen externe plugins dus.
Dat volgens mij juist de bedoeling van Propellerheads, en volgens mij ook geen slecht idee, stabiel en strak. Er zijn daw's genoeg met vst support.
Ik blijf bij Cubase, maar ik ben altijd al onder de indruk geweest van Reason, en dat is nu niet anders.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 12:02
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Canis Bekijk bericht
Dat volgens mij juist de bedoeling van Propellerheads, en volgens mij ook geen slecht idee, stabiel en strak. Er zijn daw's genoeg met vst support.
Ik blijf bij Cubase, maar ik ben altijd al onder de indruk geweest van Reason, en dat is nu niet anders.
Feit, maar van't moment dat ik m'n vertrouwde VSTplugins niet kan gebruiken, dan zal het voor mij absoluut geen thuis-DAW worden. Stabiel en strak, tot daarentoe, maar wanneer je beperkt bent tot de effecten aan boord, dan vind ik het toch zonde..
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 12:29
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Ziet er lekker uit vind ik, zeker voor de muzikanten
die snel willen instappen in de recording wereld om
hun eigen ideeŽn en songs vast te leggen
voor de pro's te weinig flexibiliteit, maar voor de
amateur of semi pro, zeker een mooie aanvulling
en idd hilarisch filmpje
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 12:49
Member

Reputatie: matty is op goeie weg

ik heb me ook opgegeven voor de beta.
voor de amateur / semi pro die met gewone instrumenten snel demo's wil opnemen lijkt me dit de ideale tool, helemaal iets voor mij dus ^^
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-05-2009, 14:10
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Inderdaad er zijn zat DAW's met plugin ondersteuning, ik werk juist graag met Reason omdat het zo is opgezet. Als ik het goed gelezen heb is Record een Rewire slave, dus als ik het goed begrijp betekent dat streaming audio in Reason! Daar zat ik al een poosje op te wachten... nu sparen maar...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten