homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Zoekertjes > Opleidingen, workshops, demonstraties, voordrachten en andere events

Mededelingen

Opleidingen, workshops, demonstraties, voordrachten en andere events Hier maken non-profit organisaties hun educatieve projecten en andere events bekend. Je kan hier ook vragen of iemand weet heeft van opleidingen in je buurt. Enkel relevante events en geen spam please...

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 15:06
Organisatie

Reputatie: SAE Amsterdam is op goeie weg
Standaard Nieuwe cursus: Home Studio Production

Citaat:
SAE Institute introduceert een nieuwe deeltijd cursus; de Home Studio Certificate Cursus (HSP). Deze cursus is gericht op mensen die hun eigen 'thuis studio' willen opzetten of hun kennis willen opfrissen en uitbreiden op dit gebied.

Het is een volledige cursus waarin de aspecten van de 'homestudio' omgeving en toepassingen worden besproken. Ideaal voor mensen met weinig voorkennis of prakijkervaring op dit gebied. De onderwerpen en lessen zijn zeer praktijkgericht van opzet. Het geleerde kan direct in praktijk worden gebracht en is voor elke thuis- en/of semi-pro studio van toepassing.

De cursus duurt in totaal 6 maanden en wordt deeltijd (één avondles per week) gegeven.

Deze cursus wordt in het Nederlands gegeven.
Voor meer informatie: Home Studio Production Certificate Course - Home Studio Cursus of algemeen SAE Institute - Audio, Animation, Multimedia, Film, Games - Opleidingen
<mod edit: dit bericht werd verwerkt in een redactioneel artikel: SAE introduceert cursus Home Studio Production | Homerecording.be >

Laatst gewijzigd door billybear; 06-05-2009 om 22:36 Reden: aankondigingsthread en redactioneel artikel samengevoegd
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 16:16
Senior Member

Reputatie: Simple is op goeie weg
Standaard Re: Nieuwe cursus: Home Studio Production

Alleen jammer dat er alleen les gegeven wordt in Protools en geen Cubase. Dat begrijp ik jammer genoeg niet want er zijn ook zoveel Cubase gebruikers.

Gr.

Simple
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 16:52
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Protools is de "industrie standaard" Je vindt protools in 90procent van alle studio's. Dat kan je niet zeggen van Cubase.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 17:59
Active Member

Reputatie: MisterCCC is op goeie weg

als deze cursus zich richt op HOMESTUDIO gebruikers, dan is protools zeker niet de standaard ...

Voor lessen cubase kunnen jullie in elk geval ook bij mij terecht, maar ik ben helaas geen SAE.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 18:20
Senior Member

Reputatie: Simple is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauce Bekijk bericht
Protools is de "industrie standaard" Je vindt protools in 90procent van alle studio's. Dat kan je niet zeggen van Cubase.
Feit blijft wel dat je een hoop Cubase gebruikers hebt. En inderdaad zoals MisterCCC zegt, het is gericht op "homestudio's".

MisterCCC kom je uit NL?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 18:29
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterCCC Bekijk bericht
als deze cursus zich richt op HOMESTUDIO gebruikers, dan is protools zeker niet de standaard ...
... maakte mij ook dezelfde bedenking.
Iemand enig idee of er iet gelijkaardigs in BELGIE wordt georganiseerd?
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-05-2009, 08:08
Active Member

Reputatie: MisterCCC is op goeie weg

Ik woon in Belgisch Limburg (Bree) en ben steeds bereid opnieuw cursussen Cubase en homerecording in te richten.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 06-05-2009, 09:49
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Oei, Bree is me wat te ver van Gent

DogPants, hier staat iets dat je misschien interesseert.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 07-05-2009, 00:15
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterCCC Bekijk bericht

Voor lessen cubase kunnen jullie in elk geval ook bij mij terecht, maar ik ben helaas geen SAE.
Mag zo wel wezen. Maar het "probleem" ligt ergens anders. Namelijk dat vele beginnende artisten die thuis opnemen met een mbox of 002/003 serie met protools LE omdat ze "weten" dat de pro-studio's er ook mee werken in de zin van protools HD/icon serie. En om hun naamsbekendheid door hun "geniale" martketing.
Ik ben zelf verwend Logic pro gebruiker naast protools HD en raad ook veel beginners aan om met cubase of logic te beginnen. En dat heeft meerdere redenen.
Daarom trend blijft protools hoe je het ook wend of keert de "markleider" kwa DAW software. Mensen die beginnen kiezen gauw protools LE en de "semi"pro-studio's hebben altijd in 90procent van de gevallen protools LE/HD. Klinkt grof, maar je moet het maar slikken om er mee om te kunnen gaan.
Hier op de SAE zeggen ze zelf ook. Protools heeft vele voordelen en nadelen. Maar je ontkomt er gewoon niet aan.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-05-2009, 22:22
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Hmnmm, is idd wel jammer van de protools LE.
Niet echt zo een fan van de LE versie tov de HD.

Maar toch als ik eens geld teveel heb dan volg ik hem toch wel eens denk ik
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten