homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Mixen en masteren

Mededelingen

Mixen en masteren Na opnemen is mixen één van de belangrijkste topics, en een kunst op zich. En masteren wordt door velen onderschat, maar kan op elke productie een enorme impact hebben. Dit subforum behandelt alle aspecten van mixen en masteren.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 07:56
seb seb is offline
Active Member

Reputatie: seb is op goeie weg
Standaard tips voor te veel plugins?

Hallo ik ben bezig met een nummer op te nemen, ik heb redelijk wat plugins gebruikt, en mijn buffer staat echt echt op 2000 ms ofzo, dus gewoon maximaal.
Dus ik wil hem via een audio mixdown naar .wav converteren, maar hij heeft zoveel plugins blijkbaar dat hij helemaal kraakt, ik heb hem toen laten converteren en hij klonk opzich wel netjes, alleen soms kreeg je digitale storingen en dat de beat ff stopte etc. dus wat ik probeerde is om alle plugins uit te zetten en dan als 1 spoor is geweest de effecten uit te zetten maar dat kon niet.
kan iemand mij helpen?
mvg seb
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 08:01
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: tips voor te veel plugins?

Tracks freezen, en vervolgens pas het geheel bouncen?
alain
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 08:39
seb seb is offline
Active Member

hallo wat bedoel je met tracks freezen?
hoe doe je dat?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 08:40
seb seb is offline
Active Member

bedoel je van elke spoor een mixdown maken en dan weer in cubase zetten?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 10:13
Member

Reputatie: crazymike is op goeie weg

Gebruik je veel reverbs? Probeer ze zoveel mogelijk op fx channels te zetten en via sends te werken. Dan kan je er eventueel nog een mixdown van doen en de reverbs uitschakelen.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat je veel zware vst instrumenten gebruikt. Die kun je alleszins freezen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-05-2009, 23:54
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Dat het Cubase is, is ondertussen al duidelijk geworden.
Nu misschien nog de versie meedelen (tracks en VSTi freezen is pas beschikbaar sinds SX3 geloof ik)?

Ondertussen misschien ook eerst even de handleiding raadplegen lijkt me ook geen slecht idee trouwens.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-05-2009, 18:24
Active Member

Reputatie: intGod is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seb Bekijk bericht
Dus ik wil hem via een audio mixdown naar .wav converteren, maar hij heeft zoveel plugins blijkbaar dat hij helemaal kraakt, ik heb hem toen laten converteren en hij klonk
Als je mixdown doet en NIET in real-time, dan zou hij alles netjes moeten renderen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 06-05-2009, 18:40
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

mss erg dom he maar: minder plugins gebruiken?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 06-05-2009, 19:06
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
mss erg dom he maar: minder plugins gebruiken?
Ik heb maar 16 sporen multitrack - minder muzikanten gebruiken?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 06-05-2009, 19:19
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
Ik heb maar 16 sporen multitrack - minder muzikanten gebruiken?
en hoeveel plugins staan er op?

ik deed in 2001 32-kanaalsmixes op mijn pc'tje van destijds zonder tekort aan dsp om plugins te draaien, zonder extra kaart.. dus ofwel is je pc gigantisch verouderd, ofwel ben je onzinnige dingen aant doen met je plugins.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten