homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-04-2009, 19:07
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling
Standaard AKG Perception 820 Tube Microfoon

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

AKG Perception 820 Tube Microfoon

Citaat:
Op de Musik Messe voegde AKG nog een nieuwe telg toe aan de Perception reeks: de Perception 820 Tube. Eerdere leden in deze kwalitatieve maar betaalbare reeks zijn de P 120, P 170, P 220 en P 420. Elk van deze mics heeft een 20 dB attenuation pad en een low cut filter. Ze zijn geschikt voor een brede reeks toepassingen, inclusief vocalen, blazers, electrische gitaren en overheads.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar AKG Perception 820 Tube Microfoon

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-04-2009, 15:16
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg
Standaard Re: AKG Perception 820 Tube Microfoon

In hoeverre is dit een echte buizen mic? Aangezien de Perception reeks niet duur is en bij goedkopere buizen preamps geldt dat ze maar deels op buizen gebasseerd zijn.

Iemand een al een prijsindicatie.

Het klinkt alsof dit een mooie goedkope tubemic kan worden.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-04-2009, 15:18
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

precies dezelfe gedachte als tmo...
rikke
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-04-2009, 18:37
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmo Bekijk bericht
Iemand een al een prijsindicatie.
De AKG Perception 820 Tube Microfoons zijn reeds te vinden op webshops aan ongeveer 500,-
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-04-2009, 01:53
tmo tmo is offline
Senior Member

Mm.. dat is wel een prijs die voor veel amateurs te doen is. Leuke prijs als het ene fatsoenlijke Tube mic is. Dan is het n van de weinige buizen microfoons die voor amateus in het bereik ligt. Kan daardoor best eens populair worden. Mits de sounds goed is natuurlijk.
Ben der wel erg benieuwd naar. Wil graag wat meer (ballad/pop) zang gaan opnemen, dan is een mooi (meestal) warme sound perfect.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30-04-2009, 15:26
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmo Bekijk bericht
Wil graag wat meer (ballad/pop) zang gaan opnemen, dan is een mooi (meestal) warme sound perfect.
Tmo, vergeet dan zeker ook niet de invloed van je mic-preamp!
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-04-2009, 23:29
tmo tmo is offline
Senior Member

Uiteraard

Beetje offtopic, maar wat wordt in het 'algemeen', als je dat zo kan zeggen, gebruikt. Als je een buizenmic gebruikt, wordt er dan meestal ook een buizen preamp gebruikt, of meestal een solid state. Want ik kan mij voorstellen dat bij een buizen amp met een buizen mic, er een heel (te) erg wollig en warm geluid ontstaat. Natuulijk wisselt dat veel pre amp en per mic, over ho warm. maar buizen preamps en mics produceren eigenlijk allemaal warm geluid.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 01-05-2009, 09:48
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Tmo,
Ik weet dat er wel eens wordt aangeraden om een buizenmic niet te combineren met een lampenpre, maar ik denk dat dat niet te veralgemenen valt. Als het goed klinkt, dan is het ook goed. Zou het enige criterium moeten/mogen zijn.
Ik heb al vaak opnames gedaan met n een buizenmic n een lampenpre, steeds met goeie en bijzonder werkbare resultaten. Je luistert maar eens op DOGPANTSPRODUCTIONS alle vocals van de soundbites die er op te vinden zijn, zijn opgenomen met een sE Z5600A en mijn LA610 pre.
Vriendelijke groet!
alain
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-05-2009, 10:57
Member

Reputatie: ezaz is op goeie weg

Ik heb een tijdje terug een buizenmic van fame gekocht.
Ik heb hem goed vergelekn met de c3000 van AKG die ik al had en ik vindt hem echt veel lekkerder en warmer klinken.
Ook deze is zeer betaalbaar.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 03-05-2009, 09:04
Active Member

Reputatie: DeDiiamant is op goeie weg

maar fame is dan weer het huismerk van musicstore,ik had vroeger een mic van fame,maar die heb ik na een tijd gewoon in de kast gegooid,waar die nu nog steeds ligt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten