homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers > Linux en muziek productie

Linux en muziek productie Een speciale zone voor het promoten en bespreken van het gebruik van Linux en verwante open source software in audio en midi geluids productie.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-04-2009, 10:54
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald
Laatste blog post: za, 2010-04-24 11:10
Standaard Pro studio gebruikt Ubuntu/Linux

Toch leuk dat deze studio Ubuntu/Linux/ (Ardour en Xjadeo voor video) gebruikt in de editing room

Spreemusik - Das Tonstudio im Spreewald

Laatst gewijzigd door Jacks; 25-04-2009 om 13:54.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-06-2009, 20:35
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Standaard Re: Pro studio gebruikt Ubuntu/Linux

Naast een mixroom met Linux software, zijn ze nu ook een Master room aan het bouwen en hebben besloten om hier ook enkel Linux software te gaan gebruiken

Spreemusik Blog
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 12:12
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Citaat:
We have decide to master exclusively on Linux in future. The system stability and community support have made the decision easy.

Once we’ve finished constructing the room, I’ll post lots of details on the software setup.

For anyone looking for more information on music production on linux, I can warmly recommend the linuxmusicians.com forum.
Software | Spreemusik Blog
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 13:26
Mesadude's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

euhm..

die "pro"studio van jouw, waar je waarschijnlijk érg lang hebt naar moeten zoeken, heeft minder materiaal in huis dan de gemiddelde homerecorder..
dit valt zelfs niet onder semi-pro.

beetje omzichtig omspringen met het woord "pro" dus. mijn bomma heeft meer materiaal dan dat, alleen heeft zij geen fancy website waar linux-geeks naar op zoek gaan.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 13:44
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Leuke reactie zeg, tjonge. Lekker geïrriteerd en bevooroordeeld en je hebt nog geeneens gelijk ook. Het zegt meer over jou bekrompen manier van denken dan over mij, dat je denkt dat ik hier actief naar op zoek was Ik heb wel wat beters te doen . En wat ben jij dan wel? Een Mac-geek of Windows-geek? Sneu die bekrompen hersenpan van jou...

Reageer dan gewoon niet.

Ik ga er dan ook niet verder op in, ik wil slechts wijzen op je ongelijk. Want als je die pianoroom, master en mixing room ziet, dan hebben wij toch een ander idee over wat een homestudio is.

Nu is 'homestudio' al een wat ruim begrip (de meeste zullen toch een kamertje bedoelen ipv een heel huis), maar zij zijn bezig met een hele school aan het ombouwen tot studio, incl master, mixing, recording, pianoroom etc.

Daarbij leveren ze professioneel werk, met name voor muziek en film. Met andere woorden, ze doen dit om brood op de plank te krijgen... Onder meer daarom dat ik het een pro studio noem... Volgens mij heb ik niets teveel gezegd.

Citaat:
we spent 30.000 EUR on constructing the recording and control rooms

Laatst gewijzigd door Jacks; 08-07-2009 om 13:54.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 13:49
Senior Member

Reputatie: TheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
euhm..

die "pro"studio van jouw, waar je waarschijnlijk érg lang hebt naar moeten zoeken, heeft minder materiaal in huis dan de gemiddelde homerecorder..
dit valt zelfs niet onder semi-pro.

beetje omzichtig omspringen met het woord "pro" dus. mijn bomma heeft meer materiaal dan dat, alleen heeft zij geen fancy website waar linux-geeks naar op zoek gaan.
Gast, seriously. Ik weet dat ge bekent staat om uw "krasse" uitspraken, maar moet ge nu echt speciaal in het linux gedeelte van de site komen om een beetje de linux enthusiasts te komen uitkakken?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 13:55
Mesadude's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

gaat niet om uitkakken of niet.. ik ben ook voorstander van linux, maar je moet een beetje je oogkleppen afnemen.
ik daag jullie allemaal uit om 1 post te vinden van Jacks waarin het woord linux niét valt..
iedereen kiest zelf waarmee hij werkt.
het gaat mij ook helemaal niet om linux of niet, het gaat mij ic om dat studio's die pretenderen ervan te leven en een beetje cash rondstrooien snel als pro-studio's gezien worden.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 13:59
Johnny Nobel's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
het gaat mij ook helemaal niet om linux of niet, het gaat mij ic om dat studio's die pretenderen ervan te leven en een beetje cash rondstrooien snel als pro-studio's gezien worden.
So what!? Als zij hiermee ongelijk hebben is dat toch hun probleem en moeten zij zelf die financiële investering toch dragen? Of ben je jaloers of hoe zit dat, ik zie geen oorzaak voor je frustraties?
  #9 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 14:01
Patatje's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Als ik die studio bekijk ... wel ik moet zeggen dat mijn bescheiden paar opname/studio plaatsjes (kamertjes) er in verre niet kan aan tippen hoor.
Evenmin bezit ik zo een fortuin aan toestellen.
Dat ze hun pro gaan noemen met de acomodatie die ze hebben en nog gaan uitbouwen lijkt me nogal wiedes.
Ik ken nog veel Pro studio's die niet een tiende bezitten.
En dat die mensen met Linux werken vind ik terug eens een pluspunt ondanks ik nog nooit er mee werkte of eigenlijk goed ken maar ze daarmee bewijzen dat die motor dus ook echt goed werkt en als ik mij niet vergis dan ook nog gratis is.

Ik ben niet jaloers maar ja ik ben dan ook iemand die niet pro opneemt of mij er althans toch niet wil voor uitgeven.
Het is een spijtig zaak dat hier zo neerkijkend geschreven wordt waar het net de bedoeling is elkaar te ondersteunen en te helpen

Waarom heb ik nu zo geen bomma kunnen treffen verdorie ....

Patrick.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-07-2009, 14:07
Vintage Member

Reputatie: Stoute Jos wordt hier goed onthaald
Laatste blog post: zo, 2009-03-29 17:04

Ik versta mesadude. Spijtig genoeg heeft professioneel meerdere meningen, en kan deze studio professioneel worden genoemd. Maar om als professioneel ervaren te worden zijn er demo's nodig, geen foto's of teksten.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten