homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-02-2006, 18:12
Junior Member

Reputatie: rizZO77 is op goeie weg
Standaard Gitaar + cd/dvd naar opname?

Gegroet

Waarschijnlijk is deze vraag al zo'n 999 keer gevraagd, maar 1000 is een mooi rond getal he?

Mijn speelstijl als gitarist bestaat er meestal uit dat ik een cd'tje of dvd-tje opzet en dan een beetje meepluk op mn fendertje.

Nu zit ik al een tijdje met t idee te spelen om mijn gitaartje in te pluggen op mn pc en mijn herrie op te nemen. (tegelijk met dat cdtje of dvdtje)

Ik heb eerst geprobeerd om mijn gitaar direkt op mijn line-in aan te sluiten, maar op de een of andere manier is de signaalsterkte VEEL te laag. Mijn pandora PX1 ertussengezet had wel iets effect, maar bij lange na niet wat ik graag zou willen...

Ik neem aan dat ik software moet hebben die als voorversterker c.q. mixer fungeert?

Mijn vraag is nu: Welke software is dit?? Ik vind t wat overdreven om dan al gelijk mengpanelen ed aan te schaffen en neem aan dat daar ook softwarematige oplossingen voor zijn?

Alvast bedankt voor jullie aanwijzingen en geduld...
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-02-2006, 18:34
Active Member

Reputatie: michielhemmer is op goeie weg
Standaard Re: Gitaar + cd/dvd naar opname?

er zijn wel software mogelijkheden maar die zijn vrij prijzig en sommige daarvan werken samen met sequencers (bijv cubase) en zo'n progje kost natuurlijk ook iet niks.

wat voor jou een betere oplossing zou zijn is de "toneport ux1 of ux2" van line6

dit is een geluidskaart en podxt in 1...je kunt daar mee dus diverse versterkermodellen gebruiken en effecten tevens is hij ook voor zang en basgitaar gemaakt (ux2).
met de software die er bij zit kun je je cd liedje inladen (of backingtrack) en dan kunje er zo overheen spelen en opnemen (en ook nog eens afmixen en bewerken)

prijs is +/- 130eurie is denk ik echt de goedkoopste beste oplossing.

gewoon je gitaar in je line in klinkt gewoon niet erg goed....tenzij je een multieffect er tussen zet..(hier zit namelijk vaak wel een compressor in om de pieken te dimmen) maar een heel realistische versterkersound krijg je er niet mee....en met die pod wel!! ik heb zelf een podxt-pro (software is het zelfde) dus weet waar ik het over heb ;-)

[ Bewerkt door michielhemmer on 22/2/2006 19:36 ]
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-02-2006, 19:11
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg
Standaard Re: Gitaar + cd/dvd naar opname?

Als ik jou was zou ik voor die line 6 toneport gaan, nu kwil je wel even wat zeggen. Let op welke je koopt, want de ux1 kost online bij thomann €129 en de ux2 kost daar €199.
Als je geld teveel hebt koop dan die ux 2deze heeft meer ingangen, leuk voor als je eens met twee gitaar wil opnemen.
Nu heb je weinig of geen geld, dan kan je misschien eens naar de v-amp II van behringer kijken, deze kost daar 118 euro en kan heel wat dingen, ik prijs hem niet aan maar ik heb er wel een en welja, enzij je glashelder geluid wilt alles perfect koop je hem best niet maar dan koop je ook best geen line6 toneport. Dusja de keuze is aan jou. Nu de Behringer heeft wel gn usb uitgang, maar kan wel live gebruikt worden.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten