homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-04-2009, 19:07
Member

Reputatie: Flitske is op goeie weg
Standaard Gebruik van Behringer BCF2000 met Cubase Audio tracks

'k Heb al op verschillende plaatsen gezocht, maar ik vind nergens een duidelijke uitleg over het gebruik van de BCF2000 in audio-tracks op Cubase. Ik heb wel begrepen dat de faders een midi-signaal (Control Change 07 voor de volume-regeling?) uitsturen, maar wordt dit midi-signaal ook herkend op een audio-track van Cubase, of werkt dit enkel in geval van midi-tracks. Alvorens mij eventueel zo'n BCF2000 aan te schaffen had ik hier uiteraard graag uitsluitsel over gehad...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-04-2009, 19:14
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Gebruik van Behringer BCF2000 met Cubase Audio tracks

De midi-signalen dienen voor het aansturen van de mixerkanalen. Of dit nu audio-, midi- of VSTi-kanalen zijn maakt niets uit.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-04-2009, 11:41
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Gebruik van Behringer BCF2000 met Cubase Audio tracks

Je kan de BCF op 2 manieren in Cubase gebruiken:

1) Maak een 'Generic Remote' aan met als in- en outputs de BCF. In het bovenste venstertje moet je elke controller definiŽren (in andere woorden: je moet cubase laten weten dat als je bvb de 1e fader bedient die bepaalde midi-informatie stuurt). In het onderste venster link je dan elke controller aan een cubase functie.
Heel krachtig maar veel voorbereidingswerk en niet dynamisch (als je bvb een setje controls maakt voor bvb UAD 1176 compressor op insert 2 kan je die controls niet gebruiken als je die 1176 op insert 3 of 1 of whatever steekt).
Handiger als je VSTi's wil programmeren dan als je veel mixed (mixt? mixet? mixd?)

2) Zet de BCF in 'MCU' mode (mackie control universal). Gemakkelijk en je hebt wel een dynamische setup. Vooral handig als je meer mixed dan VSTi's wil besturen.
Op die manier kan je de 1e mixer van Cubase besturen in banken van 8 kanalen. De V-pots vanboven kan je dan gebruiken voor panning, sends en plugin-controle. Er zit een programmaatje bijgeleverd waarmee je het scherm van een MCU kan emuleren op je computerscherm.

Herwig
PS: ik verkoop mijn BCF voor minder dan de helft van de nieuwprijs wegens aanschaf MCU...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten