| Artikels, tutorials en interviews Tutorials, informatieve artikels, interviews met bekende (home)recorders of muzikanten, getting started guides enzovoorts. Enkel solide informatieve artikels worden hier weerhouden! Je mag natuurlijk wel feed-back geven op geposte artikels. |

15-12-2009, 09:19
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Re: EQ cheat sheet
Ik heb zelf de izotope Ozone die ik wel eens als mijn track af is op mijn master zet om wat dingen op te krikken.
kan het daar ook mee?
|

15-12-2009, 10:31
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Ik raad je niet direkt aan om Ozone op iedere track apart te gaan gebruiken als eq... is nogal zwaar op de cpu. Ik raad je dan weer wel aan om niet te veel vragen te stellen over plug's die je klaarblijkelijk ergens gedownload hebt... Mensen hier kunnen daar niet zo mee lachen.
|

15-12-2009, 10:34
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Ahja... 'n mens zou nog bijna vergeten wat 'm kwam doen...
Deze vond ik ook wel handig...
P'z, Rob.
|

15-12-2009, 12:57
|
|
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Om te leren luisteren is zo'n sheet prima maar op een gegeven moment ga je hem niet meer nodig hebben.
Laatst gewijzigd door slagboom; 15-12-2009 om 13:00.
Reden: Onduidelijke taal
|

15-12-2009, 17:30
|
 |
Categorie moderator
|
|
Laatste blog post: wo, 2009-08-05 00:28
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom
Om te leren luisteren is zo'n sheet prima maar op een gegeven moment ga je hem niet meer nodig hebben.
|
Klopt als een bus!
Maar het was pas nadat ik zelf excel lijsten maakte met de "settings" die engineers in interviews (vooral soundonsound) beschreven, dat ik de zaak echt begon te begrijpen. Na verloop van tijd gebruik je die hulpmiddeltjes niet meer, dat klopt zeker!
|

11-02-2010, 04:07
|
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de originele poster want hulp is altijd welkom maar is die theorie niet een beetje relatief?
Uw geluid is toch afhankelijk van:
in wat voor ruimte je opneemt,
wat voor een drumstel/instrument je gebruikt,
welke micro's je gebruikt,
hoe je je micro's opstelt,
welke interface je gebruikt...
Bij de meeste (verschillende) opnames zal de ongemixte versie een andere eq van toepassing hebben, niet?
Of ging het hier over mastering eq toepassing?
|

11-02-2010, 06:15
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
het zijn richtlijnen, bij de ene werkt het bij de andere niet. werkt het voor jouw, goed zo. zoniet, verder zoeken. het is dan ook zeker geen tutorial van wat je moet doen maar eerder een hulp van wat je kan doen.
Tijmerd
Laatst gewijzigd door Tijmerd; 11-02-2010 om 10:00.
|

11-02-2010, 08:08
|
|
Categorie moderator
|
|
|
|
Zoals de titel al doet vermoeden is dit een spiekbriefje (cheat sheet) en geen recept voor succes. Het is - zoals Tijmerd zowel in het begin als later aangaf - een eerste start, het geeft je een idee waar te zoeken voor welke EQ impact. EQ, net als de rest van de mix, doe je met je oren en dat is het belangrijkste. Maar deze post is al zo dikwijls gerefereerd en gelezen voor een goede reden ... het is een goede start en helpt je bij de eerste aanpak van EQ.
Jan
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|