homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 11:30
Vintage Member

Reputatie: Stoute Jos wordt hier goed onthaald
Laatste blog post: zo, 2009-03-29 17:04
Standaard 2 allround microfoons

Ik zoek 2 microfoons om overal een beetje in te zetten. Momenteel beschik ik over de Tascam US-144 en een Shure Beta 58A.

De 2 microfoons zouden dienen om drum en piano (zowel buffet/vleugel) op te nemen (met enkel die 2 microfoons), en daarnaast zou het tof zijn mocht ik ze een beetje overal kunnen inzetten. Mijn budget is ongeloofelijk laag, liefst onder de €50, indien nodig tot €70, dat is niet veel geld en ik besef dat ik geen superdeluxe-dingen ga krijgen die ik binnen 10 jaar nog ga kunnen/willen gebruiken.

Ik hoop wel op betere kwaliteit met die microfoons voor drum & piano dan dat ik met 1 Beta 58A zou opnemen, dus als dat niet 't geval is, let me know.

Ik heb deze microfoons alvast gevonden :
THE T.BONE EM700 STEREOSET - Belgium International Cyberstore
BEHRINGER C2 STEREOSET - Belgium International Cyberstore
THE T.BONE EM800 STEREO-SET - Belgium International Cyberstore

Ik neig het meeste maar de t.bone EM700's, ze zijn spotgoedkoop en ik heb net een concert achter de rug waar de technieker 2 paar van deze microfoons gebruikte voor marimba en vibrafoon. 1 paar had hij duidelijk al meerdere jaren, ze waren ongeloofelijk vuil vanbuiten, maar klonken nog cva.

Natuurlijk, de Behringer C2's zijn duurder, maar zijn ze dat verschil in prijs wel waard?
En de t.bone EM800's zijn nog duurder, maar de EM700's komen met een stereo-bar, windscreen, shockmount, en hebben lo-cut filter en pad (-10/-20).

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 11:45
Patatje's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald
Standaard Re: 2 allround microfoons

Let wel, dat dit klein membramen zijn en dus dat het dit is wat je zoekt.
Persoonlijk bezit ik 2 Behringers C2 en ondanks dat ze soms négatief beoordeeld worden ben ik persoonlijk en nog wel mensen er zeer tevreden over voor hun prijs.
Tenslotte kan men met dure micro's ook slechte opnamen maken en soms met minder goede. Het is allemaal wat ondervinding en opstelling.
Natuurlijk strikt genomen is een hoge kwaliteitsmicro zowiezo altijd de beste keuze en zal dit de opnamekwaliteit wel ten goede komen maar we zijn en blijven homerecorders en niet iedereen kan daar zo maar voor de lol kapitaal gaan in investeren.

Persoonlijk !!! Ik dus, zou gaan voor de C2's, ze zijn toch nog altijd beter bekend denk ik bij de mensen dan die T-bones.
Niet alles wat van Behringer is, is daarom slecht hoor ...

Patrick.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 17:33
Vintage Member

Die Behringer C2's zijn inderdaad iets gekender, maar ik heb t.bone microfoons live al aan 't werk gezien, dus die zullen hun geld ook wel waard zijn.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 17:40
Pixie's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: Pixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatie

Voor €48 is elke microfoonset waar geluid uit komt zijn geld wel waard denk ik.
  #5 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 18:11
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Voor €48 is elke microfoonset waar geluid uit komt zijn geld wel waard denk ik.
Nuja... De vraag is waar dat dan het beste geluid (voor z'n prijs) uitkomt... t.bone EM700 voor €48, Behringer C2 voor €64 of t.bone EM800 voor €68.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 18:44
Pixie's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: Pixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatie

Een vraag die weinigen (zo niet niemand) hier gaan kunnen beantwoorden vrees ik.
De enige leden die eventueel zo een setje zouden kunnen hebben, zullen hoogstwaarschijnlijk jeugdige beginners zijn die nog niet gaan kunnen vergelijken.
Misschien kan jij een beetje doorsparen, beide sets kopen en vergelijken ?
  #7 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 18:54
Vintage Member

Spijtig.
Misschien bij de volgende mic-test ook budget mic's meenemen?

En aan 2 paar klein-membraam condensators met hetzelfde doel heb ik spijtig genoeg niet veel... Ik heb maar 2 XLR-ingangen. Maar als ik dan uiteindelijk een paar heb, ga ik wel iets v. opnames posten.

En sparen... Homerecorden is leuk, heel leuk, maar ik wil er niet teveel geld aan verspillen voor het uit de hand loopt.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 18:57
Pixie's schermafbeelding
Algemeen moderator

Ik heb een paar Behringer C2, om, wanneer ik in het buitenland zit, ideetjes mee op te nemen.

Ik kan ze, wanneer ik thuis ben eens vergelijken met een paar Oktava MK-012, maar daar ga jij uiteraard niet veel mee zijn, aangezien de Oktava's een stuk duurder zijn.
  #9 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 19:17
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Ik heb een paar Behringer C2, om, wanneer ik in het buitenland zit, ideetjes mee op te nemen.

Ik kan ze, wanneer ik thuis ben eens vergelijken met een paar Oktava MK-012, maar daar ga jij uiteraard niet veel mee zijn, aangezien de Oktava's een stuk duurder zijn.
Vergelijken is niet echt nodig, met een opname v. drum waarbij je de Behringer C2's gebruikt heb ik genoeg.

Ben je er tevreden van? Zijn er onderdelen die snel kapot gaan? Hoe lang heb je ze al? En behalve onderweg, zou je ze live of in de studio ooit gebruiken?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-04-2009, 19:44
Senior Member

Reputatie: plonserd wordt hier goed onthaald

ik heb de C2's ook liggen, heb ze samen gekocht met mn Behringer B1 toen ik net begon met recorden.

De B1 is echt een rotslechte microfoon, maar van de C2's ben ik nog steeds best wel tevreden, als ik rekening hou met hoeveel ze me maar gekost hebben.
Ik gebruik ze nog steeds redelijk veel, in tegenstelling tot mn B1.

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede zangmicro, maar mn C2's mogen nog wel een tijdje blijven!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten