homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-03-2009, 10:20
Senior Member

Reputatie: Guerno is op goeie weg
Standaard ruis reductie pedaal of iets in die aard

hallo,

ik heb een nieuwe gitaar gekocht, antonio ruben.

spaanse gitaar met ingebouwde microfoon. de gitaar zelf speelt echt goddelijk goed maar de pick-up geeft wel meer ruis dan goed is. bij optredens zal dit zeker hoorbaar zijn.

hoe kan ik dit verhelpen. zou een di-box helpen en bestaat er een ruisreductie pedaaltje? en is het wel de moeite dit te kopen? gekocht bij thomann (ben dit weekend geweest) dus er zit een 30 dagen money back garantie op.

ik zou het echt jammer vinden deze gitaar te moeten omruilen voor de pick-up want zoals gezegd is de gitaar zelf echt top. lekker afgewertk, strakke hals (rosewood).

zou er hier een oplossing voor te vinden zijn? ik zou het dom vinden om een extra externe pickup te kopen als er eentje ingebouwd zit.

bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-03-2009, 13:25
Senior Member

Reputatie: PJC Venant wordt hier goed onthaald
Standaard Re: ruis reductie pedaal of iets in die aard

Heb je de gitaar ter plekke ook met een versterker uitgeprobeerd en gaf hij toen ook veel ruis ?
Op wat voor een versterker sluit je hem aan ?
Normaal zou je een acceptabele ruis moeten hebben.
Probeer eens op een andere versterker en anders er mee terug.
Pierre
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-03-2009, 18:58
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

weet je wat voor pickup erin zit? merk / type?

rikke
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-03-2009, 20:39
Senior Member

@ pjc

op mackie tafel, soundcraft en hier op m'n goedkoop pa-tafeltje getest en allen ruis, ligt niet aan de versterking hoor maar aan de pick up
op m'n systeem thuis had ik ook een aardbrom, op m'n systeem hier op m'n kot niet.

@ rikke

deze:
schertler bluestick onboard

Vintage Electric & Acoustic Guitars & All Your Guitar Needs @ GuitarBrothers.com.au

is toch niet zo goedkoop. zou het kunnen dat het misschien een symmetrische aansluiting is? of kan dit niet in zo'n gitaren. heb hier niet direct een symmetrische liggen, zal tot volgend weekend moeten wachten om het uit te testen. maar serieus, zoveel ruis zou echt niet mogen. m'n ukelele van 150€ geeft minder ruis! maar dan nog, ook al is het een symmetrische aansluiting (heb enkel nog maar normale jack erin gepoeft) dan nog zou het toch geen overmatige ruis mogen geven? er zit daar toch nog normaal zo'n kooi over? alhoewel de printplaat er bloot inligt.

dit is de gitaar trouwens

ANTONIO RUBEN AR-WF/CW - Belgium International Cyberstore

bedankt voor de reacties alvast

edit:

de specs

SChERtLER - Audio Transducer

56 db is toch een hoge s/n verhouding, ik ben hier niet in m'n studio maar op m'n kot dus kan niet meten of het effectief zo is, ik twijfel er zeer aan!

Laatst gewijzigd door Guerno; 30-03-2009 om 21:32
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 31-03-2009, 21:22
Vintage Member

Reputatie: Stoute Jos wordt hier goed onthaald

Misschien moet je eens met een gebalanceerde kabel proberen, maar 't zou de eerste gitaar zijn die ik tegenkom die een gebalanceerde uitgang heeft. En dan nog zou 't niet zoveel ruis geven. 't Is maar een idee, wie weet helpt 't.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 31-03-2009, 22:09
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Ik heb wel een akoestische bas van Ibanez met een gebalanceerde uitgang (maar dan wel op de XLR) dus ik denk dat er misschien ook wel gitaren daarmee kunnen uitgerust worden. Dus er is zowel jack als XLR aansluiting. Zoals bvb. de basversterker van Marcbas is ook uitgerust met een jack inn of XLR inn (een gebalanceerde stereojack zie ik niet direct gebruikt worden in gitaren denk ik)

Voor die prijs en uitvoering zou je zeker geen brom mogen hebben of storing op je gitaar, er zijn goedkope spullen die een aanvaardbare ruis hebben zelfs.

Ofwel kan de aarding rol spelen maar het kan ook altijd een fout zijn in de gitaar, bedrading, slecht contact van iets. Ook de kabel waarmee je verbind kan in slechte staat misschien verkeren.

Zulke zaken zoek je best altijd trapsgewijze uit. Dus nakijken van de kabel, versterkers proberen enz .... als alles blijft tegenzitten overal en met alle probeersels dan ligt het aan de gitaar. Het kan soms een kleinigheid zijn maar niemand kan dat hier tenslotte zo maar zien.
Vroeger toen er nog slechte elementen meer waren werd soms in de gitaar (electrische ook dan) zilverpapier geplakt en met de massa verbonden.

Feit is, die gitaar zou geen storing mogen hebben gewoon en eerlijk gezegd van een ruispedaal weet ik niks af hoor, die gitaar moet goed zijn voor zijn geld.

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 31-03-2009 om 22:13 Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 01-04-2009, 08:30
Senior Member

hallo,

heb reeds getest met verschillende systemen en kabels, allen hetzelfde.

zal vnv eens gebalanceerd testen maar ik verwacht er niet teveel meer van. allesinds heb ik al gemaild en er zit daar natuurlijk de 30days money back garantee op.

bedankt voor jullie antwoorden
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 01-04-2009, 10:24
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Het is erg jammer van die mooie gitaar, maar ik ben bang dat dit product defect af fabriek is. Ik zou zeker niet met de brom en ruis gaan leren leven en allerlei oplossingen proberen te zoeken. Gewoon mee terug naar de leverancier. Deze kan eenzelfde gitaar voor je bestellen. Spreek van tevoren nog wel af dat je die nieuwe gitaar eerst wilt testen of hij a: storingvrij is en b: net zo lekker speelt als je huidige.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-04-2009, 12:58
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Als het aan de gitaar ligt wat altijd mogelijk is heb je inderdaad garantie.
De mensen van Thomann, zowel als bij Musicstore om het bij deze enkel even te houden daar heb ik persoonlijk geen klachten van tot nu toe, ik doe het wel op de manier dat ik persoonlijk (ondanks mijn mindere buitenlandse talenkennis) telefonisch in contact kom bij een eventueel probleem.
Naar ginder gaan is moeilijk, als ze terug een andere gitaar opsturen en het zou bvb. een sÚrie-fout zijn, dan kan je bezig blijven.
Daarom zou je ook altijd kunnen vragen en dat zullen ze zeker en vast wel doen is dat ze die zelf even uittesten vooraleer op te sturen

Patrick.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 02-04-2009, 14:17
Senior Member

Reputatie: PJC Venant wordt hier goed onthaald

Misschien een rare opmerking ,maar er zal vast wel een batterij zitten in die On Board Pre-amp. Heb je die al gecheckt?
Als die bijna leeg is zou dat ook ruis kunnen geven.
Pierre
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten