homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Over deze website

Mededelingen

Over deze website Vragen, opmerkingen, kritiek en nieuwe ideeën ivm de homerecording.be website? Suggestie voor een nieuwe forumrubriek? Post het hier!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 26-03-2009, 11:33
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Kwaliteit belonen op homerecording.be: simpel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patatje Bekijk bericht
Ik denk dat het direct vragen stellen zonder meer ook wel wat te maken heeft met gemakzucht, je moet dan niet eerst nalezen of opzoeken.
Dat is inderdaad een probleem, lijkt me.

De kracht van dit forum is dat je op de meeste brede én gerichte vragen een serieus antwoord krijgt. Soms van een (semi-)pro, soms van amateurs (zoals ik). Dat vraagt altijd energie en geduld, twee eindige "grondstoffen". Het lijkt me wel nodig na te denken over hoe je die het efficiëntst gebruikt.

Wat i.m.o. zeker zou helpen, is een intuïtiever/krachtiger zoekfunctie.

- De zoekfunctie geeft soms de melding dat een begrip niet kan als zoekterm, terwijl het net een zeer normaal homerecording-gerelateerd begrip is. Dan moet je via "omwegen" zoeken, waardoor velen wellicht afhaken.

- Kan in "geavanceerd zoeken" niet de mogelijkheid tot combineren van zoektermen met AND, OR, NOT en zo ingebouwd worden?
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 26-03-2009, 11:40
Junior Member

Reputatie: Clever Max is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierke Bekijk bericht
Dat is inderdaad een probleem, lijkt me.

De kracht van dit forum is dat je op de meeste brede én gerichte vragen een serieus antwoord krijgt. Soms van een (semi-)pro, soms van amateurs (zoals ik). Dat vraagt altijd energie en geduld, twee eindige "grondstoffen". Het lijkt me wel nodig na te denken over hoe je die het efficiëntst gebruikt.

- De zoekfunctie geeft soms de melding dat een begrip niet kan als zoekterm, terwijl het net een zeer normaal homerecording-gerelateerd begrip is. Dan moet je via "omwegen" zoeken, waardoor velen wellicht afhaken.

- Kan in "geavanceerd zoeken" niet de mogelijkheid tot combineren van zoektermen met AND, OR, NOT en zo ingebouwd worden?
Ben ik het volkomen mee eens... als je aan deze hobby begint en het alleen nog maar redelijk wil aanpakken, weet je dat het al flink in de kosten gaat oplopen...

Bijvoorbeeld.: ik wil beginnen met mixen en ben op zoek naar een goeie degelijke dj-set waar je met een cd kan scatchen voor rond de €300,00...
Kom op zeg; zo'n gezegde ''degelijke scratch tabletop-player begint per stuk bij de €500,00...

Misschien moeten we inderdaad gewoon wat positiefs verzinnen voor de inkomers wat duidelijker op de HOME pagina komt!!! en uiteindelijk moet iedereen het leren...

Grt, Max
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 26-03-2009, 12:28
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar ik heb veel geleerd van anderen online (hr.com en daarna en nog altijd gs.com). Ik heb ook mijn deel idiote vragen gesteld.

Wat me meteen te binnen schiet: ik heb ooit gevraagd of het wel ok was om een lampenmicro in een lampenpreamp te steken. Of dat geen kwaad kon, 2x lampen. Iemand heeft toen rustig de tijd genomen om me uit te leggen dat er "in den beginne" nix anders was dan lampen. Lampen in micro's, EQs, preamps, ... Ik was meteen verlicht

Dit is homerecording, niet professionalrecording. Laat de mensen hun vragen stellen en als je vind dat je er een zinnig antwoord op kan geven doe dat dan. Als er geen antwoord komt op de vraag: ik wil platina met een buget van €100 dan zullen ze uiteindelijk wel de zoekpagina vinden zeker?

Herwig
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 26-03-2009, 13:25
Junior Member

Reputatie: Clever Max is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeadPoet Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar ik heb veel geleerd van anderen online (hr.com en daarna en nog altijd gs.com). Ik heb ook mijn deel idiote vragen gesteld.

Wat me meteen te binnen schiet: ik heb ooit gevraagd of het wel ok was om een lampenmicro in een lampenpreamp te steken. Of dat geen kwaad kon, 2x lampen. Iemand heeft toen rustig de tijd genomen om me uit te leggen dat er "in den beginne" nix anders was dan lampen. Lampen in micro's, EQs, preamps, ... Ik was meteen verlicht

Dit is homerecording, niet professionalrecording. Laat de mensen hun vragen stellen en als je vind dat je er een zinnig antwoord op kan geven doe dat dan. Als er geen antwoord komt op de vraag: ik wil platina met een buget van €100 dan zullen ze uiteindelijk wel de zoekpagina vinden zeker?

Herwig

Beste Herwig,

Met jou gemoedelijke bericht ben ik het ook zeker eens. Ik heb mezelf in het begin zat afgevraagd; hoe zit dit en hoe moet dat...
Het enige wat er denk ik beter zou moeten gaan is de splitsing tussen beginners, medium- & gevorderden.
Maar helaas vind ik vragen zoals: ik wil een eigen homestudio beginnen en mijn budjet is €200,00, weet ik en denk ik ook andere members niet wat er op te moeten antwoorden.
Maar vragen zoals: ik wil een eigen homestudio beginnen... Wie kan mij adviseren over een goed midi-keyboard of wat is om te beginnen een gemakkelijk handelbaar software programma, wat dan uiteraard in de beginners discussie staat vermeld, wil ik met alle plezier antwoorden...!

MVG, Max
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 27-03-2009, 01:49
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Beginnen & deze website gebruiken (verplaatst)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clever Max Bekijk bericht
Probeer eerst zelf een hoop en als je dingen tegen komt waar je gewoon niet uitkomt of die je graag met een ander wilt delen is dit forum de uitkomst!!!
Terechte opmerking die beter tot z'n recht komt in een nieuwe thread. Ik heb je post, en de responsen daarop, dan ook even afgesplitst van onze "reputatie" thread, om de topics niet te verwarren. Hier kunnen we rustig voortdenken over de weg die beginners zouden moeten / kunnen afleggen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikkirik Bekijk bericht
Kan er niet in de hoofdmenu een betere aanwijzing zijn zoals: verplichte kost voor beginners(eerst lezen en dan vragen stellen)of dergelijke want daar staat in de hoofdmenu niets vermeld voor beginners en eventueel een paar beginners setjes samenstellen volgens het doel en de verwachtingen van goedkoop tot duurdere.
- De homepage en het hoofdmenu zouden een betere verwijzing kunnen bevatten naar die beginnersposts, dat klopt. Ik neem het mee naar een volgende update.
- We plannen al een tijdje iets als "koopwijzers", met aanbevolen basissetjes. Zoals de beroemde SM58/US122 combo, maar dan wat uitgebreid naar meerdere budgetten en noden. Ons team komt handen en vooral tijd te kort, dus als er mensen zijn met een vlotte pen die zin hebben om wat mee te schrijven aan dergelijke basisinfo (die altijd gecheckt wordt door een redactieploeg), dan mogen ze zeker een seintje geven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierke Bekijk bericht

Begrippen van 3 letters of minder worden geweigerd, omdat het aantal mogelijke resultaten daarvoor té groot is om met onze beschikbare processorkracht snel te bekomen zonder dat de site vertraagt voor anere bezoekers. Er komt een oplossing op termijn, maar ik kan daar nog geen timing op plakken.

Het is wat absurd, maar Google is in zulke gevallen vaak beter om de site te doorzoeken. Als je in Google behalve je zoekterm ook site:homerecording.be intikt (letterlijk), dan doorzoek je effectief deze site: Google heeft meer dan 20.000 pagina's van HR.be in z'n index.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeadPoet Bekijk bericht
...
We mogen inderdaad niet vergeten dat we allemaal ooit "nergens" stonden. Nog meer energie steken in basisartikels en daarnaar nog duidelijker verwijzen is zeker een goed idee, maar zeker nu we steeds meer vergevorderde amateurs en (semi)-pro's in ons midden hebben mogen we niet vergeten dat élke beginner een kans moet krijgen.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 27-03-2009, 07:48
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald

Kan er ergens geen helpdesk opgesteld worden zoals bijvoorbeeld bij Magix
-welke pc of laptop
-welke processor
-welke grafische kaart
-welke geluidskaart
-hoeveel ram geheugen
-Beschrijving in het kort van het probleem

Wat ik nu wel eens wil aankaarten is dat er een 3a4 weken geleden Dell niet werd aangeraden en dan een een tweetal weken wordt door iemand wel Dell aangeraden zonder dat ieman daar op reageert.

Groeten Henri
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 27-03-2009, 07:49
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald

-moederbord niet vergeten
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 27-03-2009, 12:59
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door billybear Bekijk bericht
We plannen al een tijdje iets als "koopwijzers", met aanbevolen basissetjes. (...) als er mensen zijn met een vlotte pen die zin hebben om wat mee te schrijven (...)
Schitterend idee. Ik wil wel wat redactiewerk op mij nemen, als ik de basisinfo aangeleverd krijg en de opdracht goed omschreven is.

Citaat:
Begrippen van 3 letters of minder worden geweigerd (...)
Héél vervelend, want veel benamingen bestaan net uit 3 karakters. Neem nu: "NT1": kan dus niet. Combineren met "Rode" haalt niets uit: de zoekfunctie negeert "NT1" en zoekt alleen op "Rode" (i.p.v. die twee samen te tellen tot 7 karakters). Daardoor krijg je véél te veel resultaten. En wat doet een bezoeker die snel resultaat wil dan? Hij post tot ergernis van velen de vraag "Wat denken jullie over de Rode NT1?"

Ik denk dat je nieuwkomers alleen aan de zoekfunctie krijgt als die beter werkt. Er blijkt uit sommige posts dat mensen met de zoekfunctie niet vinden wat ze zoeken. En dan moeten die dus een vraag stellen waarop het antwoord toch al bestaat...

Citaat:
Het is wat absurd, maar Google is in zulke gevallen vaak beter om de site te doorzoeken. Als je in Google behalve je zoekterm ook site:homerecording.be intikt (letterlijk), dan doorzoek je effectief deze site: Google heeft meer dan 20.000 pagina's van HR.be in z'n index.
Absurd lijkt het inderdaad, maar in het "netwerkdenken" is het logisch. Kan deze gouden tip niet op de homepage of bij de zoekfunctie in een kadertje? Met een knop ernaast "Google zoeken", zoals op veel sites staat?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten