homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-02-2006, 15:58
Junior Member

Reputatie: Witek is op goeie weg
Standaard Compressor/preamp

Hoi,
Ik ben opzoek naar een compressor/preamp het liefst meet een tube ingebouwd.
Ben van plan om het alleen voor een grootmembraams microfoon te gaan gebruiken.
Heb net me Alesis 3630 verkocht omdat het niet echt een compressor/limiter is waar ik opzoek naar was. Ik zie nu een Phonic A 6400 (Prijs 200,-) wat in principe niet zo een goede merk is, maar wat ik wel zie is dat die wel de opties heeft die ik zoek zoals: tube en tape saturation, compressor, eq, de-esser enzovoort. ( Zou die een echte tube in zich hebben of is dat alleen zo een tube-effect :-? ) Als 2e optie zie ik een Joemeek threeQ (prijs 179,-)het is in principe een Microfoonvoorversterker, optische compressor en equalizer in 1 .
Die heeft weer wat minder opties dan de Phonic A 6400 maar ik hoor er wel positieve reacties over.
Wat zouden jullie me aanraden?!
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-02-2006, 16:13
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Compressor/preamp

zeker niet de phonic. Goede toestellen met deze opties zijn duur

de treeq is ok, en waarschijnlijk een van de beter die je zal vinden in de goedkope prijsklassen. hij heeft wel net zoals de phonic ook geen tube in zich.

voor tubes moet je wel naar de heel dure gaan, genre UA LA610 (1800 )

andere best wel ok combinatie van een preamp en compressor;

dbx 376 (ook met fake tube, maar wel ok) (700 )
drawmer mx 60 (600 )
fmr rnp + fmr rnc combo (700 )
presonus eureka (600 )
spl trackone (400 ) of channel one (900 ) of gainstation (800 )

van deze zou ik vooral de fmr combo aanraden. Goedkoper zal je geen echt goede kwaliteit vinden dan deze. Je kan natuurlijk wel een goedkopere kopen, maar je zal het zeker goed horen aan de slechte klank, zelfs met ee u87 od een sony c800

beter een goede preamp en een slechte mic dan omgekeerd.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-02-2006, 16:42
Junior Member

Reputatie: Witek is op goeie weg

Thanx man, jou reactie heeft me zeker geholpen!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-02-2006, 20:27
Senior Member

Reputatie: nastyskillz is op goeie weg

Yo Witek Waddup !!!

Hey ben jij de echte rapper van Witek of een van die wannabe fans.
Ik heb paar trackz van je op me pc, je hebt al goeie kwaliteit man, en je skillz en flowz zijn ook chill brada, PROBZ !

Is wel grappig man, ik had zelfde intresses als jou, ik zocht ook een goeie pre-amp met compressor(buizen), eerst dacht ik ook aan de Phonic A6400 die heeft echt alles wat je voor een goeie pre-amp kan dromen(specificaties aan boord), maar jah het is meer fantasie dan werkelijkheid, Phonic is goedkope shit een budget versie van Mackie, maar ik weet niet hoe die klinkt helaas.
Maar mocht je die toch willen kopen weet ik een site uit amsterdam waar ze hem voor 150 euro verkopen

Over de Joemeek threeQ twijfelde ik ook, maar voor mij is het toch de Focusrite Trackmaster Pro geworden, is een pre-amp/compressor.
Ik had geluk, ik heb die trackmaster pro van een vriend over genomen voor maar 180 euro en ze Rode NTK mic ook voor 230 euro.
Anders koop je gewoon een normale pre-amp met buizenmic, komt volgens mij op het zelfde neer..weet het niet zeker..maar mic en preamp buizen lijkt me beetje teveel van het goeie..

Zoals Waxx al had gewaarschuwd is het toch niet echt een superding, die compressor maakt meer kapot dan goed, is dat eigelijk met al die hardware compressors, dan kan je het beter softwarematig doen.
Ik gebruik alleen de pre-amp voor de rest zet ik alles uit op die Trackmaster Pro, eigenlijk zonde, mischien moet ik beetje met de instellingen klooien, maar weet niet hoe ik het beste de compressor kan stellen, wara moet de treshold staan en waar de gain van de compressor, en de gain van de pre-amp..iemand enig idee ?

Als je een echte goeie pre-amp wil moet je Mindprint Envoice MKII chekuh, saah die wil ik echt hebben, vette shit !!! alleen wel 6oo euro

En als je budget weinig is kijk naar de Presonus TubePre/BlueTube, maar daar zit geen compressor op, die heb je eigenlijk niet eens nodig.

[ Bewerkt door nastyskillz on 12/2/2006 20:29 ]
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-02-2006, 18:18
Member

Reputatie: Pruneau is op goeie weg

Ik ben zowiezo al geen fan van compressie direct op de opname. Da's zuiver persoonlijk natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten