homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-01-2004, 18:50
MA1 MA1 is offline
Junior Member

Reputatie: MA1 is op goeie weg
Standaard Cubase SX 2 of Cakewalk Sonar 3

) Welke sequencer zou ik best aankopen, Cakewalk Sonar 3 of Cubase SX 2.
Bij Cubase SX zijn er nederlandstalige boeken te verkrijgen in de boekhandel, maar is dit ook het geval voor Cakewalk Sonar ?
Ik leest vaak op een forum dat Cakewalk Sonar erg goed is en dat deze sequencer (voorlopig) aan de top staat, boven Cubase. Om welke reden zou dit zijn?

2) Is er een nederlandstalige handleiding of cursus op internet te bekomen van Cakewalk Sonar, en op welk internetadres zou dit dan te vinden zijn?

Bedankt !
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-02-2004, 16:58
Junior Member

Reputatie: Yves is op goeie weg
Standaard Re: Cubase SX 2 of Cakewalk Sonar 3

Ik kwam naar dit forum om exact dezelfde vraag te stellen.

Ik weet dat de producer edition van Sonar 3 een Vsampler heeft (128 voices, ondersteunt zowat elk formaat) en cubase niet. Voorts heb ik gehoord dat Cubase minder gebruiksvriendelijk is dan Sonar.

Belangrijke keuze, want eens je er een hebt gekozen zit je er als het ware aan vast. Je kan namelijk heel goedkoop upgraden naar een hogere versie binnen hetzelfde merk. Overstappen naar een ander merk is veel duurder.

Mijn voorkeur zou op dit moment naar sonar gaan, maar iedereen gebruikt precies cubase.

Maar ik zou van anderen ook wel een mening willen. Komaan gasten!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-02-2004, 19:32
Junior Member

Reputatie: Yonaz is op goeie weg

In tegenstelling tot MA1 en Yves hoor en lees ik overal dat cubase met kop (en schouders) boven zijn concurrenten zit. Ik heb me hierdoor laten leiden en heb me dan cubase aangeschaft. En tot nu toe ben ik er zer tevreden van :-D Heb ook de nederlandstalige handleiding gekocht van Robert Guérin en die is zéér gebruiksvriendelijk
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-02-2004, 22:39
DrK DrK is offline
Member

Reputatie: DrK is op goeie weg

Ik zou kiezen voor logic audio.
Jullie spreken van cubase en cakewalk maar vergeten logic audio!!
Ik gebruik momenteel cubase maar ik ben aan het overwegen over te schakelen op logic. Ik verkies wel cubase boven cakewalk..

Iets wat ik ook raar vind is; iemand die ik goed ken is leeraar in opnametechnieken en belde naar steinberg voor 1 of ander probleem. De persoon van steinberg kon niet echt een oplossing vinden en zij officieus dat cubase niet echt proffesioneel is :-o .
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-02-2004, 23:22
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Welk besturingssysteem gebruik je? Zoals DRK aanhaalde is logic audio een geweldig alternatief, maar dan moet je wel op Mac werken. Emagic (producent van Logic Audio) is namelijk een tijdje geleden opgekocht ... door Apple.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-02-2004, 21:33
Junior Member

Reputatie: Deef is op goeie weg

Ik heb onlangs Homestudio2004XL aangekocht. Sonar was me iets te duur, maar dat hangt ervan af wat je nodig hebt. Ik wil alleen maar vermelden dat ik een heel goedkope manier heb gevonden om deze originele software aan te kopen. Een bedrijf in de VS verkoopt de software en de academic version (voor studenten, leerkrachten én "non profit organisations" = vzw's). Ik heb hen bericht gestuurd dat ik zo'n organisation had (wat niet echt meer waar is) en hoe ik dat kon bewijzen. Hun antwoord was dat een briefhoofd een teken van goeder trouw was... Briefhoofd was gemaakt in 5 minuten en doorgestuurd als .jpeg. Resultaat: Cakewalk Homestudio2004XL staat 299 euro bij MusicStore, Duitsland, ik kocht 'm voor 105,50 dollar bij hen. En doordat de dollar zo laag staat kwam dat neer op 85 euro... Heb nog 38 dollar verzendkosten moeten betalen en nog wat taksen en zo kwam het totaal op zo'n 119 euro. De software is officieel geregistreerd, upgrade is dus geen probleem.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-02-2004, 00:14
Member

Reputatie: Kurz is op goeie weg

QUOTE:
Iets wat ik ook raar vind is; iemand die ik goed ken is leeraar in opnametechnieken en belde naar steinberg voor 1 of ander probleem. De persoon van steinberg kon niet echt een oplossing vinden en zij officieus dat cubase niet echt proffesioneel is .

-------------------------------------------

LOL! verkopers... :roll:
Ik denk dat de reden hiervoor is,dat steinberg liever Nuendo als "professioneel" zijnde aan de man brengt.
Afgezien van enkele functies die vooral op de post-productie markt gericht zijn er hiervoor niet echt argumenten te vinden.
Of een dergelijk programma al dan niet professioneel is,hangt natuurlijk enkel en alleen af van wie er achter de knoppen zit.

De meeste mensen werken van oudsher met cubase,logic of profools dus dit vergemakkelijkt misschien toekomstige samenwerkingen.
(Emagic (logic) is overgenomen door apple, dat stelt misschien wel een probleem.)

Een niet te onderschatten outsider is uiteraard samplitude...
Als ik zelf ooit op zoek moet naar een alternatief voor cubase (en/of Nuendo) dan zal het waarschijnlijk toch deze zijn. Indrukwekkend spul...

http://www.samplitude.com/

cheers, :-)
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-02-2004, 14:36
DrK DrK is offline
Member

Hey Kurz, het was geen verkoper maar iemand van de technische dienst.
Ik denk ook niet dat steinberg blij is als een meedewerker zo een dingen zegt:-D .

Ik wist niet dat apple emagic heeft opgekocht.. :-x
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13-02-2004, 17:01
JC JC is offline
Member

Reputatie: JC is op goeie weg

hallo
ik ben zelf van plan sonar 3 te kopen , ik gebruik nu cakewalk audio pro 9, nu ik zag de sonar 3 producer op een US-site (www.8thstreet.com) staan voor 399 $ dat is 311euro! Hier in Europa ben je vlug meer dan het dubbele kwijt. De laagste prijs die ik vond was 659 euro. Heeft er iemand ervaring met het online aankopen van software in de US? En hoe komt het dat er zo'n verschil is in prijs?

greetz!
jc
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-02-2004, 00:05
DrK DrK is offline
Member

Hey,

Vergeet niet dat je nog taxen moet betalen.
Voor meer info: http://www.treasury.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm

D
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten