homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 15:39
Junior Member

Reputatie: nevno is op goeie weg
Standaard DIN-kabeltje

Omdat ik het geluid van mijn Yahama digitale piano wilde overzetten op mijn opnameapparatuur, heb ik een DIN-kabeltje gekocht (MIDI-uitgang voor de piano, tulp-uitgang voor in de opnameapparatuur). Nu heb ik maar één ingang voor tulp in mijn (ietwat verouderede) opnameset, maar als ik het kabeltje aansluit, krijg ik alleen een zoemend geluid.
Een vriend van mij vermoedt dat de oorzaak zou kunnen liggen in het feit dat de DIN kabel 3 pinnetjes heeft met drie draadjes, en dat deze omgewisseld zouden moeten worden. Heeft iemand een idee of dit klopt?

Groeten Nevno
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 15:47
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: DIN-kabeltje

1. met een midikalbel ga je nooit geluid kunnen overdragen.
2. is het wel een midikabel...soms lukt het ook met een hifi-din-kabel, maar je mag er niet op tellen.
3. Welke opnameapparatuur gebruik je?
4. Lees dit eens: Audio versus midi | Homerecording.be
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 16:36
Junior Member

Reputatie: nevno is op goeie weg

Hallo Onslow,

Het kabeltje dat ik gekocht heb, vind je als het goed is op din kabels winkel online - goedkoopste din kabels aanbod online. Ik heb een Yahama CLP 320. Mijn opnameapparatuur is nog zo'n oude Tascam met bandjes op dubbele snelheid - ik ga binnenkort nieuwe apparatuur aanschaffen. Kun je hier iets mee?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 16:51
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Hi Nevno,

Een MIDI-signaal is niets meer of minder dan een serie instructies hoe een noot afgespeeld dient te worden (lengte, hoogte, met vibrato, voice etc. ) MIDI is dus geen geluid! Jij probeert nu dit MIDI signaal te voeren aan een audio-ingang.

Wat je met je CLP 320 wel kunt doen is van een van de twee hoofdtelefoon-aansluitingen naar je Tascam te gaan.

[edit] de kabel die jij gekocht hebt is bedoeld om van het oude systeem dat gebruikt werd voor (consumenten) audioapparatuur, DIN, naar het nieuwere cinch (tulp) te gaan. Op deze manier kun je oude apparatuur toch nog aansluiten op nieuwere. [/edit]

Laatst gewijzigd door Duuk; 16-03-2009 om 16:53
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 16:53
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn, maar dan ga je moeten werken met de hoofdtelefoon uitgangen van je clavinova aangezien die geen line out heeft. Of met (een) microfoon(s).

Ik heb geen ervaring met de Tascam portastudio's.

Waarschijnlijk zullen anderen je beter kunnen helpen.

Te laat!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 17:05
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald

Zoals hierboven al gezegd is midi zijn comandos en geen muziek, als hij nu van din(midi) en cinh(audio)gaatdat niet Tascam of een ander merk hij moet met de jack outs van zijn synth naar de jack ins gaan van zijn Tascam en dan zal dit wel lukken
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 17:07
Vintage Member

Midi heeft 5 pinnekes

Groeten henri
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 17:11
Vintage Member

Welk merk van piano is het en heeft die geen gewone outputs dat zou me verbazen want dan kan je die ook niet gebruiken om gaan op te treden.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 17:12
Vintage Member

Hij heeft geen jacks out, enkel 2 hoofdtelefoon outs, 5 pinnekes waarvan er maar 3 worden gebruikt.

Home / Musical Instruments / Clavinova / CLP series / CLP-320 / Specifications

Zoals hij reeds gezegd heeft.

Laatst gewijzigd door Onslow; 16-03-2009 om 17:15
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 16-03-2009, 18:16
Vintage Member

dat is spijtig
Met citaat reageren
Reageren