homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-03-2009, 01:32
Junior Member

Reputatie: Gitaristje 21 is op goeie weg
Standaard Computer voor zowel produceren als gaming?

Ik heb een vraag. Ik wil graag een nieuwe computer laten bouwen naar de instructies die hier in het forum en in het artikel worden gegeven op deze site over welke componenten goed zijn. Maar ik gebruik computers ook veel voor gaming, internetten, films kijken, email, enzovoort.
Kan ik deze computer gebruiken voor alles, dus zowel muziek produceren, internet, gaming enzovoort? Of moet ik echt 2 apparte computers gebruiken? Eentje voor muziek productie en eentje voor de rest, dus het gamen, internet, enzovoort?

Dankjewel
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-03-2009, 10:09
Active Member

Reputatie: Canis is op goeie weg
Standaard Re: Computer voor zowel produceren als gaming?

Het gaat zeker met de pc's van vandaag, maar ideaal vin ik dualbooten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-03-2009, 21:54
Junior Member

Reputatie: tycha28 is op goeie weg

Dat is helemaal geen probleem.Ik werk zowel met ProTools als ook met Cubase en Sonar(maar niet gelijktijdig natuurlijk),Wel is aan te bevelen om met een Pentim core 2 processor vanaf 2.4 Mhz te werken,omdat ik deze zelf ook heb en hij werkt perfekt.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-03-2009, 01:18
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycha28 Bekijk bericht
Dat is helemaal geen probleem.Ik werk zowel met ProTools als ook met Cubase en Sonar(maar niet gelijktijdig natuurlijk),Wel is aan te bevelen om met een Pentim core 2 processor vanaf 2.4 Mhz te werken,omdat ik deze zelf ook heb en hij werkt perfekt.

Hehe, een pentium core 2. Lang geleden dat ik nog van pentium gehoord had. Ik denk dat tycha een intel core 2 bedoeld en vandaag zitten we zelfs al aan intel i7 processors. Verder heeft hij wel gelijk dat het vandaag de dag best mogelijk is om die zaken te combineren.Audio verwerken opzich vraagt doorgaans niet zoveel van een computer als hedendaagse games draaien. Als je veel plugins gaat gebruiken is het altijd handig om wat extra kracht te voorzien. Het is natuurlijk wel mogelijk dat een virus de hele boel omzeep komt helpen of dat je niet zorgvuldig omgaat met het installeren en uninstallen van software wat conflicten kan geven.. Dan is het aangeraden om backups te hebben. Het heeft zeker z'n voordelen om een aparte audio-pc te hebben. Maar natuurlijk is het een vorm van luxe om voor elk doeleind een andere computer te voorzien...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten