homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-02-2006, 17:10
Junior Member

Reputatie: henny is op goeie weg
Standaard firewire aansluiting tascam FW 1884 met apple G4

[size=medium]hoi,

Ik heb regelmatig het probleem dat de firewire led van mijn Tascam FW 1884 uitgaat bij het opstarten van mijn G4 van apple.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad en hoe werd dit opgelost.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Henny[/size]
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-02-2006, 18:57
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: firewire aansluiting tascam FW 1884 met apple G4

De tascam heeft last van lage temperaturen. Je moet eerst zorgen dat je kamer op "kamertemperatuur" is en het toestel de tijd geven om die temperatuur ook op te nemen. Reken dus maar op een goed half uur nadat je kamer op temperatuur is voor je deze kan gaan gebruiken...

Zorg er ook voor dat je eerst je mac opstart en dan pas je tascam.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-02-2006, 13:52
Junior Member

Reputatie: henny is op goeie weg

Dank je wel voor je advies. Ik ga het uitproberen. De tascam staat inderdaad op eenkamer waar niet altijd de verwarming op 21 staat.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 02-12-2011, 14:43
Member

Reputatie: D-Jeep is op goeie weg

Hallo ,

Ik lijk nu hetzelfde probleem te hebben .
Na een uurtje of wat werkt de Firewire pas.
Dit lijkt me alleen niet normaal en de oorzaak ligt bij een defect rakend onderdeel in de Tascam.
Het lijkt op een condensator (elko, in dit geval) in het firewire circuit
Als deze verouderen krijgen ze de eigenschap hun werk niet goed te doen bij lagere temperaturen.
Als de temp. oploopt komt dat weer wat terug.

Mijn vraag aan Henny.
Ben jij intussen wat wijzer ? en is bij jou inmiddels de oorzaak bekend ?
Misschien toeval maar kan het zijn dat jij je tascam hebt verkocht aan iemand in Roosendaal?
Deze persoon heeft hem weer doorverkocht aan mij.

Graag reactie, bvd
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-12-2011, 18:09
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik had die interface in 2006 ook. Het probleem was er al van toen ik hem nieuw kocht. De oplossing van hem eerst te laten opwarmen kwam van de tascam support trouwens.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-12-2011, 09:50
Member

Bedankt voor je reactie Alexxx.

Nou, het blijft wel raar dat je niet meteen met een apparaat aan de slag kunt.
Er zitten geen lampen in net als vroeger...
Ik heb een reactie gehad van Teac Duitsland en gaven aan dat er inderdaad iets zou kunnen mankeren aan 1 of meerdere comonenten romdom de firewire driver chip of de chip zelf en en verwees me door naar de firma Hanex in Lijmuiden.
Ik wacht nu op een reactie van Hanex.
Ik laat het weten hoe dit afloopt
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 03-12-2011, 13:52
Member

Hier de oplossing.

Dat ik op de goede weg was heeft een reactie van Hanex service bevestigd.
Het advies was om alle condensatoren rondom de firewire driver te vervangen.
C58 en C59 ( deze zitten direct achter de firewire aansluitingen) waren bijzonder gevoelig voor koude spray en heb deze als eerste vervangen
1uF/ 50V
Hiermee was het probleem al meteen opgelost.
Ik zou preventief ook de andere C'tjes kunnen vervangen in de buurt maar voorlpig laat ik het even zo.
Uiteindelijk werkt de Tascam dus direct bij een koude start.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 04-12-2011, 21:20
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Ik had die interface in 2006 ook. Het probleem was er al van toen ik hem nieuw kocht. De oplossing van hem eerst te laten opwarmen kwam van de tascam support trouwens.
anno 2011 moet je dus je interface eerst wat laten "opwarmen" voor ie werkt?
en dan nog een half uur?

zelfs in de jaren 30 waren radio's sneller opgewarmd voor ze werkten..

omfg..

en dan verschieten ze bij tascam dat ze niet meer serieus worden genomen door de pro's..

gewoon terug sturen en geld terug eisen.. wat voor zever is dat?

kga ook beginnen interfaces met 600 features bouwen!! te koop voor 200€ ! 382kanaals interface.. je moet'm wel een jaartje laten opwarmen, best in de microgolf, en daarna blancheren en afkruiden met wat peper.. niet teveel, niet te weinig.. anders werkt hij niet en moet je weer een jaar wachten..

Laatst gewijzigd door Mesadude; 04-12-2011 om 21:24
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 04-12-2011, 22:45
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
anno 2011 moet je dus je interface eerst wat laten "opwarmen" voor ie werkt?...

...afkruiden met wat peper.. niet teveel, niet te weinig.. anders werkt hij niet en moet je weer een jaar wachten..
LOL. My feelings exactly. Nu, ik zal toch nooit wat van Tascam kopen. Hun build quality is vele malen minder dan hun naam.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 08:03
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
anno 2011 moet je dus je interface eerst wat laten "opwarmen" voor ie werkt?
en dan nog een half uur?
Dat was anno 2006, en ik heb die interface om die reden dan ook redelijk snel weggedaan, zodra het budget het toeliet. Zolang het toestel in een verwarmde ruimte bewaard werd was er niets aan de hand. Zodra je hem mee nam "on-the-road" en hij in een koud repetitiekot kwam, kon je hem best aanzetten en dan pas de rest opzetten.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten