homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-03-2009, 21:36
Junior Member

Reputatie: Mitch-L is op goeie weg
Standaard Advies beginners home recording studio

Hallo,

Ik kijk al een aardig tijdje rond op dit forum en heb dan ook aardig kennis kunnen op doen uit de informatie op dit forum.

Ik zit al een tijdje te denken om op mijn kamer (op zolder) een setup te plaatsen voor het opnemen van vocals (voornamelijk rap, hiphop) en het produceren van muziek zowel analoog (bass gitaar, gitaar) als digitaal (beats maken met Reason, FL studio).

Ik heb de volgende apparaten tot mijn beschikking:

Koptelefoon: Sennheiser HD205
Monitor: Behringer MS40
Midi-controller: Akai MPD 24
Workstation?/midi controller?: Yamaha Tyros 3
Fender Jazz Bass
Legend elektrische gitaar

PC:

AMD Athlon(tm) XP 2700+
Kloksnelheid: 2.16 GHz, 1,00 GB
Videokaart: NVIDIA GeForce 6200
Systeem: Windows XP Professional, Service Pack 3
Geluid: Realtek AC97 Audio.

Ik zou graag rap/hiphop vocals willen openemen en overweeg dan ook om de volgende dingen aanteschaffen:

Audio Interface: Tascam 122L
Mic: SM58

Iemand Tips, of raad mij een andere setup aan voor het producen en recorden van voornamelijk Raps/Hip-hiphop

Verder heb ik nog een aantal zaken die mij niet egt duidelijk zijn:

Als het goed is kan ik dan in Cubase LE (van de Tascam 122L) de vocals recorden die worden opgenomen met de SM58(AM58 aan gesloten op de Tascam 122L) of zit ik dan verkeerd?

Kan ik in Cubase ook beats (Van Reason of FL studio) of andere audio importeren zodat hier opgerapt kan worden?

Kan ik de Yamaha Tyros 3 ook als een midi-controller gebruiken zoals de Akai MPD 24. Ik zou de Tyros 3 willen gebruiken in Reason of FL studio.

Kan ik de Tascam 122L ook gebruiken om mijn mixjes op tenemen in Cubase. Ik heb namelijk een American Audio CK-1000 (DJ-set) waar in ik in mijn vrijetijd remix, en zou deze willen opnemen en op mn PC willen opslaan.

Ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben geinformeert!

Mitch-L
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-03-2009, 05:03
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Advies beginners home recording studio

Ja op al je vragen.

Eventueel uitkijken naar een andere computer...

Heb je je Tyros echt nodig?

Om beats te maken heb je FL studio of Reason niet echt nodig, dat kan in Cubase ook.

YouTube - blasians's Channel
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-03-2009, 13:09
Active Member

Reputatie: intGod is op goeie weg

Ik heb de Tascam 144 en ben daar erg tevreden mee. Microfoon kan je gewoon in de Tascam pluggen en gaan! Ik weet niet wat de 122 minder heeft (volgens mij was dat maximale geluidskwaliteit en latency) maar de 144L heeft in ieder geval 2x XLR en 2x Line waarvan de linkse line als "gitaar" kan geschakeld worden.

Let wel op! Als je de XLR inplugt moet je de lines uitpluggen en omgekeerd.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-03-2009, 15:28
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onslow Bekijk bericht

Heb je je Tyros echt nodig?

Om beats te maken heb je FL studio of Reason niet echt nodig, dat kan in Cubase ook.
Ik vroeg me alleen af of ik de Tyros 3 kon gebruiken als een midi-controller, zo dat ik loops kan spelen in bijv. Reason.

Iemand nog meer Info over de verschillen tussen de Tascam 122L &144L? Weet iemand ook waar ik deze kan kopen (Betrouwebare) site. De 144L kwam ik namelijk alleen in Track packs (Tascam 144L met Mic enz.) tegen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 03-03-2009, 15:49
Senior Member

Reputatie: frederikdefyn wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onslow Bekijk bericht
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar als ik het goed begrijp heb je Reason al. Je kan via ReWire je Reason als VST aan andere programma's hangen als Logic,... Cubase zal dus ook wel lukken.
Maar als je het nog niet hebt en toch wilt opnemen kan ik alleen maar anraden met Cubase te beginnen (wat ik nu binnenkort hopelijk ook kan gaan doen en wat beginnen opnemen).
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-03-2009, 16:07
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederikdefyn Bekijk bericht
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar als ik het goed begrijp heb je Reason al.
Klopt ik heb Reason al , Ik ben nog niet in bezit van Cubase(LE), maar deze word als het goed is mee geleverd bij de Tascam. Dus de ReWire kan ik helaas nog niet uit proberen
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 04-03-2009, 00:55
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Het enige verschil, voor zover ik weet, tussen de US-122L en de US-144 is dat de 144 een additionele digitale I/O heeft (s/pdif).

Online kopen kan je snel en voordelig bij thomann.de .
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 09-09-2009, 16:17
Junior Member

Ok,

Na een paar maanden te hebben rond gekeken op dit forum ben ik van plan om zo snel mogelijk m'n aan kopen te doen.

Het gaat voornamelijk om het maken van beats en het opnemen van rap.
Ik zou het volgende aanschaffen bij Thomann.de, graag jullie advies!

Bundel bestaande uit:
- SHURE SM58 S
- THE SSSNAKE SM6BK
- MILLENIUM MS-2005

en een Tascam US 144 Audio interface.

Zit er nog meer verschil tussen de Shure SM58 LC en de Shure SM58 S? Behalve dat de Shure SM58 S een aan/uit switch heeft en de Shure SM58 LC niet?

Alvast bedankt,

Mitchell
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 09-09-2009, 17:17
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Identieke microfoon ... alleen met/zonder schakelaartje.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 09-09-2009, 23:14
Junior Member

Beste mensen,

Ik zit weer met een dillema
Shure SM50 of ELECTRONICS SE 2200A, voornamelijk voor het opnemen van rap! Graag advies of andere aan raders die betere zijn binnen de kwaliteits/prijs klasse van de ELECTRONICS SE 2200A.

Thanks,

Mitch-L
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten