homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-02-2009, 12:24
Junior Member

Reputatie: deathlikeM is op goeie weg
Standaard Gitaar pedaal gebruiken als effect

Hallo allen,
Ik wil een audio signaal vanuit mijn DAW door mijn Boss Metal Zone gitaar pedaaltje ('stomp box') sturen, en zo gebruiken als 'distortion effect'. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar moet ik de output van mijn gitaar pedaal inpluggen: in de 'line level' input op mijn geluidskaart/interface, of in de mic-pre amp/guitar hi-Z input?
Enne ... neem ik met deze doorlus-actie het risico mijn geluidskaart of andere apparatuur te beschadigen???
Alle input is welkom, bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-02-2009, 12:31
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Gitaar pedaal gebruiken als effect

Hoi,
Je kunt het maar proberen, hé.
De impedantie zal alvast al niet kloppen - die pedalen zijn gemaakt voor een zwak signaal, zoals dat van een gitaar, en niet voor een line-level-signaal - maar volgens mij zal je er geenszins je pedaal door beschadigen. Of het het gewenste effect zal geven, is een andere vraag. Vandaar: gewoon proberen, en je ziet wel. Dergelijke pedalen worden voor de meest diverse toepassingen gebruikt, dus waarom niet...
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-02-2009, 14:32
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Hoi,

Ik neem heel veel op via mijn gitaarpedaal (Zoom G.1.2U). De output (welke je normaal in de versterker stopt) gaat via mijn externe geluidskaart de pc in. Goed kijken naar het volume niveau. Ik bereik hier goede resultaten mee. En het is voor mij effectief aangezien ik niet veel geluid kan maken.

Hoe het uitpakt met een stomp box weet ik niet heb ik geen ervaring mee. Dus ik weet niet wat voor kwaliteit eruit komt. Uitproberen dus. Je geluidskaart beschadigen lijkt me niet aan de orde. Daar is het signaal te zwak voor.

Succes Johan
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-02-2009, 02:38
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

gelukkig hebben die metalzones goed intensiteitsregeling... eerste knop linksbovenop...

rikke
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-02-2009, 18:01
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ideaal zou natuurlijk een re-amp DI zijn vermoed ik.
Die brengt je lijn uit signaal terug naar gitaar niveau (impedantie inbegrepen) zodat je dit signaal zonder problemen naar je stompbox kan sturen. De uitgang van je stompbox gaat dan naar de Hi-Z van je interface.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-02-2009, 04:13
Junior Member

Reputatie: venice is op goeie weg
Smile Re: Gitaar pedaal gebruiken als effect

doe dit dikwijls

gewoon erdoor rammen, man en je vooral van niks aantrekken.

Ik steek die op een preamp. Kan je die ook nog eens oversturen
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-02-2009, 11:12
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door venice Bekijk bericht
doe dit dikwijls

gewoon erdoor rammen, man en je vooral van niks aantrekken.

Ik steek die op een preamp. Kan je die ook nog eens oversturen
Waar door heen rammen? en waarom moet je vooral niks aantrekken... ik doe er altijd nog wel een sok om als ik gitaarspeel.....
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-02-2009, 20:22
Member

Locatie: Nederlands Limburg waar men nog de taal van de provincie spreekt.
Reputatie: rlottmann is op goeie weg

He mensen,

Ik zing al meer als een jaar met microfoon door mijn Boss ME-50 Multi effect van mijn gitaar. Hier zit oa diversen soorten galm en een compressor op. Heb er zelfs meerder demonummers mee op genomen. Ook en eigen nummer waar perrecussie en acoustisch gitaar met mic mee is opgenomen. Met Distortion, chorus, wha, octaver en andere vervormingen zijn ook hele leuke dingen te creeeren. Qua aansluiten maakt het niet uit. Output op mixer of geluidskaart kunnen ze hebben. Alleen geen versterkt signaal op de input. Enkel een onversterkte mic. (of gitaar natuurlijk) Ook live met oa karaoke feestjes zet ik de ME-50 op de Send/return van de mixer voor m.n galm en comp. Werkt uitstekend.

Zie links voor de ME-50 en demo's.
http://www.proaudiowebshop.nl/shop/i...BOSS+ME+50.jpg
Robert Lottmann.com
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 17-02-2009, 00:13
Junior Member

Reputatie: venice is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jniet Bekijk bericht
Waar door heen rammen? en waarom moet je vooral niks aantrekken... ik doe er altijd nog wel een sok om als ik gitaarspeel.....
sorry , verkeerde forum
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten