homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-01-2004, 02:26
Active Member

Reputatie: art-of-empathy is op goeie weg
Standaard GEZOCHT: AUIDOPHILE (USB)-GEBRUIKERS

Zijn er mensen die iets afweten over het reilen en het zeilen van M-Audio's Audiophile?

Ifzo, reply als de bliksem, en hopelijk kunnen we hier wat info uitwisselen!

Jef
  #2 (permalink)  
Oud 22-01-2004, 21:33
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald
Standaard Re: GEZOCHT: AUIDOPHILE (USB)-GEBRUIKERS

Ik werk nu iets meer dan een maand met de audiophile 2496, en ik ben meer dan tevreden over de prestaties van de kaart. In vergelijk met m'n Soundblaster live lijkt het alsof ik zero latency heb. Verder was de setup piece of cake. Tja, alleen het aantal in-/uitgangen is beperkt. Maar dat is voor mij geen probleem.

Als je op zoek bent naar een profesionele soundcard voor een betaalbare prijs, is dit gewoon een geweldige keus. Lees eens wat reviews links en rechts. Dat heeft mij in ieder geval uiteindelijk overtuigd.
  #3 (permalink)  
Oud 23-01-2004, 09:31
Active Member

Hey contender,

heb jij een Audiophile USB of een PCI-model?

Ik heb sedert een tweetal weken een Audiophile USB, maar ik ben er niet echt tevreden van. O.w.v.:

Softwarematig heb ik geen mixer-controls! Die van Windows zijn weggevallen. Ik hoopte dat mijn Interface ook wat controls bijleverde, MAAR DAT IS HELEMAAL NIET!

Ik heb wel een mengpaneel, waarmee ik m'n inkomend signaal kan mixen, maar dat is niet voldoende!

Ik wil graag m'n inkomend EN uitgaande signalen controleren (zoals in de Windows Standaard Mixer). Ik wil ze ook kunnen horen (vb. m'n metronoom horen terwijl ik een nieuwe track opneem). Op dit moment hoor ik zelfs niet wat er via de line-in in m'n pc gestuurd wordt...

Verder heb ik niet genoeg verstand om mijn midi (USB-controllertje) tegoei te configureren, maar dat ligt natuurlijk aan mezelf! ;-)

HOE GEBRUIK JIJ JE AUDIOPHILE? Heb je een mixer? En nog vele andere vragen...

Thx in advance!

Jef
  #4 (permalink)  
Oud 23-01-2004, 14:38
Vintage Member

Beste Jef,

Ik heb de PCI audiophile. Voor een heleboel redenen… Maar lees even verder. Het geheel is aangesloten op mijn Spirit M4 mengpaneel, en werkt perfect. Alhoewel mijn mixer geen subgroepen heeft (is dus stereo mixer), valt het met de ‘clash’ van de verschillende in opname staande computer kanalen enorm mee. Helemaal geen last van echt harde pieptonen en/of tikken in het geluid, zoals bij mijn oude JBSystems MX05.

Wat ik nu ga zeggen is misschien niet leuk om te horen, aangezien je zojuist veel geld hebt uitgegeven aan de USB audiophile. Maar dit reflecteert wel wat ik links en rechts heb vernomen mbt problemen met USB interface kaarten…

USB kan namelijk, ondanks de vorderingen de laatste jaren van USB 2.0, in ieder geval op audio niveau nog lang niet mee kan komen met de snelheden die bv. een PCI of Firewire kaart kan halen. USB is geweldig voor MIDI, aangezien MIDI-signalen vrij traag zijn, maar zogauw het op audio gebied aankomt is het gewoonweg te langzaam.

Feit is dat USB een hele makkelijke oplossing lijkt voor iemand die opzoek is naar een snelle en simpele manier om zijn instrumenten aan de computer aan te sluiten. Maar feit is ook dat ik heel veel negatieve ervaringen over USB audio kaarten heb gelezen en gehoord. Drivers die niet met het moederboard willen communiceren omdat het een te oud moederboard is, een computer met een USB 1.1 aansluiting wil ook niet altijd correct functioneren met een apparaat welk over USB 2.0 beschikt, alles correct aangesloten maar geluid klinkt sloom en onzuiver,

De mixer controls zouden oorspronkelijk door de M-Audio controls vervangen moeten worden tijdens de installatie. Deze controls zijn onmisbaar in het aanpassen van je volumes. Is je installatie wel helemaal correct verlopen? Heb je alle drivers correct geďnstalleerd? Ik weet dat M-Audio op hun website ge-update drivers hebben staan. Misschien dat die je enige uitkomst kunnen bieden?
Natuurlijk is ook de ‘speed’ van je comp bepalend voor de prestaties (minimaal een Pentium3 voor USB interface gebruik!!!) Verder is ook de hoeveelheid apparaten die je op je computer via USB hebt aangesloten bepalend voor de prestaties. Welke USB versie heeft je comp? 1.1 of 2.0? Is de Audiophile ook aangepast aan USB 1.1 / 2.0? Ook eist USB, en dan met name de oude USB, toch wel een hoge tol van je CPU.

Mijn advies: de-install het hele gebeuren, en installeer het opnieuw. Download even de actueelste drivers van de M-Audio site (www.m-audio.com), zorg dat alles correct ingesteld staat. Kijk ook in de Device Manager van je Windows. Heeft het systeem de kaart erkend ? Heb je misschien meerdere soundkaarten in je comp, en ontstaat er een conflict ergens ? Heb je overal in Windows aangegeven dat de USB audiophile je ‘nr.1’ kaart is?

Ik wil wel even benadrukken dat ik ook heb gelezen dat er mensen WEL tevreden zijn over het gebruik van een USB interface, en er hele degelijke prestaties mee behalen. Maar een en ander is afhankelijk van de apparatuur waarmee je werkt, en heel belangrijk: de drivers!!!

Meer dan dit kan ik even niet voor je doen. Ik hoor het wel als je nog verdere vragen hebt.

Heel veel succes, en een prettig weekend!

[ Bewerkt door Contender on 2004/1/23 13:29 ]
  #5 (permalink)  
Oud 23-01-2004, 15:44
Vintage Member

Overigens is het niet zo dat je windows-contols helemaal vervangen worden. Je stelt ze alleen op non-actief tijdens de installatie van de Audiophile! Je kunt bij de soundcard properties instellen welke controls je prefereert!
  #6 (permalink)  
Oud 23-01-2004, 18:53
Active Member

In het configuratiescherm is het tabblad Volume bij mij Volledig ONACTIEF!!! Geen audioapparaat staat er dan...

Ik vrees dat dit te maken heeft met het feit dat de pc bij het opstarten geen pci-geluidskaart vindt, en dan deze toepassing niet beschikbaar stelt.

Jij kan daar wel mee spelen, of wat?

Life's not fair :-( Jank jank, ween ween, brul brul, ...

Jef

#7 (permalink)  
Oud 24-01-2004, 00:45
Member

Reputatie: YellMore is op goeie weg

Nou, net ook een audiophile aanegschaft voor mijn laptop. Wat een gekloot om dat ding aan de praat te krijgen (lees: geďnstalleerd). Na een stuk of 5 keer deinstalleren, 10 keer de laptop aan en uit doen, 6 keer de updates binnengehaald, zelfs nog een proefversie van stuffit binnengehaald om een .sit bestand van de m-audio site te downloaden (pure wanhoop, want het bleek toch echt een bestand voor het mac systeem), 7 keer besloten het apparaat tegen de muur te smijten, 5 keer bedacht hem in te ruilen en een aantal racks te kopen... :-o en uiteraard mijn instellingen wel een stuk of 20 keer te hebben veranderd...(zal ik dan toch niet met computers om kunnen gaan???)... enfin, ik heb de audiophile uiteindelijk aan de praat gekregen... :-D

Maaaaarrrr.... :-(
Na ongeveer een minuutje of twee op mijn keyboard rammen, om de B4 van NI uit te proberen, gaf het *&##$%##(*&-apparaatje met z'n mooie blauwe lichtje en z'n fantastisch :-x futuristisch :evil: design ##%$$^##%^*& een gekraak en electrisch soundeffect wat niet gewenst was.

Dus....

:-(

...morgen maar naar de dealer...

voor een firewire soundcard...

...hopen dat dat wel goed werkt....

groeten van een verslagen knopjesfreak...
  #8 (permalink)  
Oud 24-01-2004, 00:51
Member

Reputatie: YellMore is op goeie weg

.
  #9 (permalink)  
Oud 24-01-2004, 04:16
Vintage Member

Het zou natuurlijk kunnen liggen aan geen PCI kaart. Maar het lijkt mij onlogisch, aangezien de Audiophile gewoon jouw soundcard is... Op de een of andere manier erkent jouw systeem die kaart niet. Je hebt de USB versies van je comp en interface gecheckt? En je hebt ook alle update drivers gedownload?

Snap het niet, maar het voorbeeld van Yellmore bewijst eens te meer dat USB connecties met een audio interface problematisch zijn...

Mail M-Audio anders even... Vertel hen je precieze setup, je probleem etc. misschien dat zij je kunnen helpen?
  #10 (permalink)  
Oud 24-01-2004, 20:27
Active Member

Hello,

merci voor de reacties!

Ik denk dus ook terug te gaan naar m'n dealer om m'n audiophile USB terug in te leveren.

Ik heb immers alle bovenstaande kanalen (mails naar M-audio technici + de leverancier, win-updates gedaan, juiste drivers geďnstalleerd, ALLES opnieuw geďnstalleerd, ... :hammer: ) bevaren, doch zonder resultaat. Bovendien is m'n pc een gloednieuwe amd 2200 xp met usb 2.0, 512 mb ram, etc..

Nu is m'n vraag natuurlijk: WAT SCHAF IK ME AAN?
- Een audiophile PCI-kaart???
- Een terratec ewx 24/96???

Doel blijft

- op AUDIO-vlak: gewoon het inpluggen van keyboard, gitaar, microfoon in mengpaneel, het ingespeelde doorsturen naar mijn line-in, TERWIJL ik door de hoofdtelefoon OOK (naast het IN-signaal) de rest van het opgenomen materiaal (WAV/MIDI-tracks) kan horen.

- op Midi-vlak: tracks via USB midi-controller inspelen zonder al te veel latency.

Dat is toch iets basic's!!! Kan toch niet zo moeilijk zijn! Op m'n ouwe pentium II ging het zelfs! 't Wordt eens tijd dat ik terug aan de slag kan!!!

Als jullie nog tips hebben: ALTIJD WELKOM!!!

Anyway: HEEL VEEL BEDANKT VOOR DE UITGEBREIDE REPLY'S!!! Hail to this forum :-P !

Jef
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten