homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-02-2009, 10:56
Senior Member

Reputatie: Simple is op goeie weg
Standaard Pod X3

Beste forumgenoten,

Even een vraagje. Ik gebruik in Cubase SX 3, Guitarrig 2 voor electrische gitaar-geluiden maar ik zit best wel met wat latency, input 4 ms, output 16 ms (Tascam us 144). Hoe zit het met de pod X3? Die is usb neem ik aan maar heb je dan ook latency?

Graag jullie informatie/meningen/ervaringen over de pod X3.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-02-2009, 21:45
Active Member

Reputatie: michielhemmer is op goeie weg
Standaard Re: Pod X3

nee daar heb je geen last van want de pod is een geluidskaart op zich (enige geluidskaartfucntie die hij heeft is het opnemen via usb) met een lage latency. maar als je gewoon de pod x3 via je audio ingangen van je geluidskaart opneemt heb je ook geen latency probleem.

maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik mijn pod altijd opneem via de gewone audio uitgangen naar mijn presonus firepod maar ik heb de usb manier wel eens getest.

probleem wat ik met die usb manier had was dat ik in cubase maar 1 driver kan selecteren en als je dan die van de pod moet selecteren (voor het usb opnemen) kan je dus niks met de driver van je geluidskaart. (teminste ik niet hahaha)

Laatst gewijzigd door michielhemmer; 08-02-2009 om 21:47 Reden: aanvulle info
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-02-2009, 11:55
Senior Member

Hoi MichielHemmer,

Dank voor je informatie over de Pod X3. Heb er zeker wat aan!
Kan je misschien ook wat meer vertellen over de kwaliteit sounds die erop zitten?
En ik vraag me af, als ik mijn semi-acoustische gitaar erop aansluit en kies bijvoorbeeld een sound van een elektrische gitaar of een bas, klinkt dat dan raar? Moet je perse de juiste gitaar gebruiken (bijvoorbeeld elektrische gitaar voor elektrische sounds van pod x3) voor de sounds?

Sta te popelen om meer info en ervaringen over de Pod X3

Groet,
Simple
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-02-2009, 12:37
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Je latency is helemaal niet slecht (4ms) en ik vraag me af of je zonder klauwen vol geld uit te geven die naar omlaag krijgt. Ik weet niet waarom je die 4ms zo erg vindt? Die POD heeft net hetzelfde als de Tascam, er zal altijd wel latency zijn. Ik weet niet of de POD beter is maar veel zal het niet schelen (tenminste niet hoorbaar veel).
Wat je wel kan doen met de POD is die via S/PDIF met je Tascam US144 verbinden. Het gaat niet sneller of zo, maar het maakt wel de twee inputs op de Tascam vrij voor andere geluidsbronnen. Zo kan je nog twee andere inputs gelijk recorden (bv. gitaar met microfoon ervoor/voor de amp en zang) samen met de gitaar en een micro via POD.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-02-2009, 16:55
Active Member

kwa sounds kan het alleen maar beter zijn als de podxt serie en die heb ik (podxt-pro) en daarme kan ik echt alle sounds produceren die ik zou willen (je moet niet uitgaan van presets want die zijn nooit echt goed).

akoustische gitaren neem ik eigenlijk altijd rechtstreeks op dus microfoon ervoor en het interne elementje gelijk in je geluidskaart. (pan links en rechts).
het kan prima via de pod maar dan krijg je al gauw geluiden die niet meer op een akoustische gitaar lijken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-02-2009, 00:35
Senior Member

Wil72810 en Michielhemmer, nogmaals dank voor de info.

Nou ik denk dat ik even langs de muziekzaak ga om even nog naar die Pod X3 te kijken
en misschien mag ik hem wel even proberen

Als ik iets koop dan pluis ik alles eerst goed uit haha.

Ik wil hem trouwens gebruiken voor softrock, pop muziek, zitten er leuke geluidjes tussen?

Groet,

Simple
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-02-2009, 08:53
Active Member

Reputatie: Pieter.vanbaelen is op goeie weg

Simple,

Ik gebruik zelf ook de pod X3 en de toneport. Nu is het zo dat de geluiden die er in zitten meestal naar het extreme toe zijn. Ik vond het altijd een beetje te veel delay, een beetje te veel reverb of te veel distortion. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je zoekt en of je zelf zin hebt om iets te creŽren . Anders kan je nog altijd via de software naar de online-databank gaan. Je typed een nummer in waar de sound inzit die je ongeveer zou wensen en meestal kom je wel ergens uit. Testen --> is hij goed laat je hem staan en anders gooi je het er uit en zoekt weer even verder...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-02-2009, 17:28
Senior Member

Pieter bedankt voor de info.

Hoor echt veel goeds over de pod x3.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-02-2009, 00:09
Active Member

1 heel belangrijk ding bij het testen is dit:

selecteer droge versterker modellen die jou aanspreken en geen presets met idioot veel poespas aan effecten erop want dat schiet toch nooit op in de mix.

ik heb destijds gewoon even een fender ,marschall, vox, mesa geprobeerd helemaal droog en dan hoor je gewoon hoe goed of de modelling is!! (en dat is ie hahaha)

voeg je dan selectief een beetje toe aan je geluid (effecten) dan heb je vaak al helemaal wat je zoekt. maar voor het kiezen van de juiste sounds moet je gewoon weten wat de diverse versterkermodellen doen en kunnen.

de standaard presets zijn vaak veel te volgepropt met effects dus niet echt mooi. terwijl het aparaat juist hele mooie dingen kan. (ik snap dat nooit van een fabrikant??)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-02-2009, 22:42
Senior Member

Hoi wil72810,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil72810 Bekijk bericht
Wat je wel kan doen met de POD is die via S/PDIF met je Tascam US144 verbinden. Het gaat niet sneller of zo, maar het maakt wel de twee inputs op de Tascam vrij voor andere geluidsbronnen. Zo kan je nog twee andere inputs gelijk recorden (bv. gitaar met microfoon ervoor/voor de amp en zang) samen met de gitaar en een micro via POD.
Bedoel je daarmee dat je dan die Pod x3 wel via usb aansluit op de computer maar dan nog via S/PDIF naar de Tascam. Weetje toevallig hoe dat dan ook eruit ziet in Cubase Sx 3? Komt ie dan gewoon bij de 'Ins" te staan die Pod?

Pieter en Michiel bedankt voor de advies, zal het niet vergeten!

Groet,

Simple
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten