homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 06-02-2009, 18:32
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie
Smile Re: Overstap betrouwbare G5 naar Intel Mac pro

hello again,

Ben vandaag eens gaan luisteren bij s&s apple shop te hasselt. Deze premium resellers hebben exact dezelfde prijs als de apple online shop. Er stond een basis mac pro workstation met 2x2.8 Ghz processor (octa-core). Goede uitleg gekregen van de verkoper.
Ik stelde hem de vraag of ik voor audio-toepassingen genoeg zou hebben aan een quad-core (1x2.8ghz quad). Hij nam aan van wel maar zou toch gaan voor de Octa-core (verkoopsgewijs natuurlijk). Wat vinden jullie ervan? Ik heb gisteren een deftig bod gekregen op mijn G5. Met pijn in het hart zal ik deze betrouwbare mac laten gaan. Maar nog niet getreurd, hij staat er nog. Even tellen: de basis 1xquad core mac pro zou me zoveel gaan kosten: 2049 basisprijs - onderwijskorting (viavia)= 1885,19 euros.
De vraag is wederom: zit ik dan goed genoeg voor enkele jaren? Baai Baai, Dtr
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 06-02-2009, 21:05
Senior Member

Reputatie: SoundReplay is op goeie weg
Standaard Re: Overstap betrouwbare G5 naar Intel Mac pro

D-ter, heb net hetzelfde dilemma. Mijn G5 Quad Core is nu 3 jaar, super stabiel met Pro Tools HD...maar hier en daar heb ik gelezen dat Pro Tools 8 best draait op een Intel Processor. Dit betekent dat ik in mijn geval naar een hogere OS X moet gaan + de nieuwe PT (indien ik op de PPC wil blijven) en zo blijf je wel bezig natuurlijk!
Maar ik denk dat ik nog een jaartje wacht tot alle bugs uit PT8 zijn, dan zijn er waarschijnlijk ook weer nieuwe processors etc.

Je kan natuurlijk ook je huidige MAC bijhouden voor extra softsyns op te draaien via ADAT interface of zo...dan heb je nog "goedkope" processing power!
Succes ermee!
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 06-02-2009, 22:22
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d-ter Bekijk bericht
hello again,

Ben vandaag eens gaan luisteren bij s&s apple shop te hasselt. Deze premium resellers hebben exact dezelfde prijs als de apple online shop. Er stond een basis mac pro workstation met 2x2.8 Ghz processor (octa-core). Goede uitleg gekregen van de verkoper.
Ik stelde hem de vraag of ik voor audio-toepassingen genoeg zou hebben aan een quad-core (1x2.8ghz quad). Hij nam aan van wel maar zou toch gaan voor de Octa-core (verkoopsgewijs natuurlijk). Wat vinden jullie ervan? Ik heb gisteren een deftig bod gekregen op mijn G5. Met pijn in het hart zal ik deze betrouwbare mac laten gaan. Maar nog niet getreurd, hij staat er nog. Even tellen: de basis 1xquad core mac pro zou me zoveel gaan kosten: 2049 basisprijs - onderwijskorting (viavia)= 1885,19 euros.
De vraag is wederom: zit ik dan goed genoeg voor enkele jaren? Baai Baai, Dtr
hoe groot is het prijsverschil met de octa-core? (ff opgezocht.. blijkbaar 450€..) wat in principe wel een verdubbeling van kracht is..
als je dan rekening houdt dat je hiermee waarschijnlijk wel wat ramgeheugen kan uitsparen denk'k dat't interessanter is om een octa met bv 2gig ram te kopen, dan een quad met 4gig.. zou op dit moment op dezelfde prijs komen.. maar iedereen weet dat ramgeheugen constant goedkoper wordt.. en zo zou je dus bv volgend jaar voor amper 200€ dat ramgeheugen kunnen upgraden ipv nu voor 400.. terwijl je processor upgraden van Quad naar Octa niet zo evident is..
het prijsverschil naar de 3.0ghz lijkt't me niet waard.. de octa wel..

ook een interessante optie lijkt me de 2e videokaart (100euro) om twin-screen te werken..
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 07-02-2009, 00:43
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie
Wink Re: Overstap betrouwbare G5 naar Intel Mac pro

Hallo Mesadude,

Ik heb wat research gedaan en ben bij het volgende uitgekomen: Een software sequencer als logic (en vele andere) worden zelden zo zwaar benut dat ze alle processorkracht (zelfs van een quadcore) gaan benutten. Dus lijkt het me onnodig om zoveel kracht aan te kopen.
Ik spreek wel niet over de toekomst natuurlijk => dat is voor iedereen een raadsel. Wat betreft de videokaart: alle mac pro's komen standaard met 2 dvi aansluitingen om eventueel met twee schermen te werken. Nog een nachtje slapen en dan de knoop doorhakken!
Mvg, Deeter
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 07-02-2009, 00:59
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Ik zou lekker voor 1 quad core gaan. dat is al een flinke verbetering van je G5. Elke Mac Pro heeft inderdaad 2 DVI uitgangen. Dus 2 schermen kan je altijd aansluiten ja.

@Mesadude, KLIK! Je bent sowieso al van de zotten als je bij de Applestore meer RAM laat plaatsen. de prijzen die zij ervoor vragen zijn van 10 jaar geleden. Onbeschoft gewoon. Net als de prijzen voor upgrades van videokaarten.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 07-02-2009, 19:12
Vintage Member

Talking Re: Overstap betrouwbare G5 naar Intel Mac pro

Hallo, de knoop is doorgehakt! Heb toch een 8core besteld. Reden: wachttijd quad (omdat een downgrade een specialleke is) => 3 weken of meer. Heb om zeker te zijn nog een andere store gecontacteerd en idem: 3 weken of meer. Wel geen kleine meerprijs maar mss veiliger naar de toekomst toe. Dinsdag heb ik 'em normaal. Op gebied van werkgeheugen: inderdaad, apple is om het lelijk uit te drukken: "pokke duur". Het geheugen voor mijn G5 heb ik steeds online besteld bij www.exell.be => via een kingston memory searcher. Scheelt'em een pak geld en toch hoogwaardig ramgeheugen: 4 gb ram voor mac pro is ongeveer 100 euro en bij apple +-900 euro??? In ieder geval, ik wacht vol ongeduld mijn nieuwe kameraad af en met nog meer ongeduld zijn prestaties. Als nu mijn plugins nog meewillen ben ik een gelukkig DAW'er. Op naar de volgende overwinning ...aauwwch... mijn vrouw hare deegrol....Cheers!!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten