homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-01-2006, 14:25
Junior Member

Reputatie: Skellington is op goeie weg
Standaard Producer

Hi,

Ik ben nieuwste hier, eve voorstellen zeker.

Ik ga onder de naam Cipher Born aka Skellington. Al ruime tijd ben ik promotor van Wu-Tang underground artiest Warcloud aka Holocaust aka Alcatraz. En sinds korte tijd ben ik zelf tekste bginnen teksten schrijven en zal hopelijk snel een demo en solo opnemen.

Nu ben ik niet van plan om die hard MC te worden eigenlijk maar ben van plan een producer cariere te beginnen enkel weet'k niet hoe/waar te beginnen.
Mijn producer zelf zit in Duitsland, dus, heb ik niet al te veel hulp aan, kzoek iemand dichter bij huis om me wegwijs te maken in de producer wereld.

Een aantal mensen die ik persoonlijk ken vertelde me dat ik zeer geschikt zou zijn als producer omdat ik fantastische ideeen afkom en schitterende samples lever voor mijn producers, maar ik zou het zelf willen.

Ik ben van Antwerpen - Merksem, dus, is er iemand geroepen om deze arme kerel op gang te helpen? Waar ik naar zoek is dus eigenlijk iemand die tijd kan vrijmaken om wat les te geven, die me zegt welk materiaal ik nodig heb enz.....

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-01-2006, 14:31
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Producer

Gegroet Skellington,

weet niet of er mensen zijn die les kunnen / willen geven, maar maak in elk geval gebruik van 't forum om op weg te raken. Er zit hier volk in alle genres...

Lezen zal je al flink helpen, en als je vragen hebt stel ze dan gerust.

groet
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-01-2006, 18:18
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik wil wel wat helpen, maar niet gratis

ik heb ervaring met dancehall maken en hiphop en dancehall mixen en afwerken.

tracks en contactinfo kan je horen op http://selectorwaxx.tk/ (bij production)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-01-2006, 18:57
Junior Member

Reputatie: Skellington is op goeie weg

Wel, ja , van waar ben je? Antwerpen?

Als je een prijs hebt, zeg me maar en we zullen wel zien.

Ik wil alles op alles zetten om op gang te geraken.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-02-2006, 22:07
Member

Reputatie: Heavy_Buzz is op goeie weg

Versta mij niet verkeerd, ik vind dat je het altijd kan vragen natuurlijk, maar ik weet niet of je de muziekwereld een beetje volgt. De vraag die jij stelt word dagelijks alleen al op de mailbox van enkele labels en produktie groepen ongeveer 100X gesteld, dus de kans dat je echt op weg raakt is eerder heel nihil (ze bestaat natuurlijk wel) en neem het van mij aan, eens je op weg bent kost het heel grote handenvol geld om ergens aan je eindprodukt te geraken, want sponsers vind je dus hoegenaamd nergens meer, alles is tegenwoordig own independent relaese, dus een eerste les die ik je kan meegeven, begin maar al te sparen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-02-2006, 23:53
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik woon in ledeberg (gent)
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 07-02-2006, 10:12
Member

Reputatie: Heavy_Buzz is op goeie weg

ik wist nie dat gij beroepsproducer was waxx
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 07-02-2006, 15:48
Vintage Member

nee, dat ben ik niet en dat heb ik niet geclaimed, maar ik zoek een beetje verschillende stijlen om in te werken zodat ik meer ervaring erin krijg. Ik kan hem meschien helpen, en zelf ook nog wat bijleren.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 07-02-2006, 19:16
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Yeps Skellington,

De eerste vraag die je jezelf moet stellen is of je al genoeg vaardigheden hebt om als producer aan te treden. Producer worden is niet iets wat je op een morgen mee wakker wordt. Het is het resultaat van jarenlang ervaring opdoen in zoveel mogelijk verschillende aspecten van het muziekmaken. Een producer moet namelijk meer in zijn mars hebben dan enkele goeie ideeŽn. Een producer moet doelgericht kunnen werken aan het schrijven van nummers op bestelling (! ain't easy, believe me !), moet bestaande nummers van artiesten kunnen analyseren en bijsturen, moet oor hebben voor het "commercieel" verantwoorde, moet een sound kunnen creeŽren of aanpassen, ... Als wij al ooit zo zot zijn om met een producer te werken dan zal het enkel en alleen zijn voor een tweede opinie over de algemene sound van onze cd's. Nooit ofte nooit zal die mens ook maar aan een nummer mogen raken. Met zo'n situaties zal je ook moeten omgaan.
En misschien het belangrijkste, als prodcuder moet je meer kunnen dan 1 bepaald genre! Het is juist een brede smaak die het kaf van het koren scheidt...

Om nog wat verder te demotiveren, :-S , weet dat de muziekwereld op alle fronten vol zit van de prutsers. Het zal geen makkelijke taak zijn om in die massa op te vallen en aan de bak te komen. Niettegenstaande is er zeker plaats voor een goeie producer.

Dit alles gezegd zijnde, ga nummers maken! Leer muziekinstrumenten beheersen en begrijpen, doe onderzoek naar studio's en vooral amuseer je terwijl je bijleert! Uiteindelijk is dat het belangrijkste. En kan je er ooit een carriere mee opbouwen, dan is dat mooi meegenomen!

Succes en veel leergenot!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten