homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-02-2009, 00:00
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Focusrite Liquid Saffire 56

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Focusrite Liquid Saffire 56

Citaat:
De Liquid Saffire 56 is de nieuwste Firewire interface van Focusrite en hij staat aan de top van het Focusrite gamma. Zoals de naam aangeeft is het een combinatie van de bekende Liquid technologie en de nieuwe generatie Focurite Firewire interfaces, waarvan de Saffire Pro40 de kop tot nu toe aanvoerde.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Focusrite Liquid Saffire 56

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-02-2009, 10:43
Member

Reputatie: Backbone is op goeie weg
Standaard Re: Focusrite Liquid Saffire 56

Nice, ben benieuwd wat hij gaat kosten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-02-2009, 11:07
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Backbone Bekijk bericht
Nice, ben benieuwd wat hij gaat kosten.

IZ.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-02-2009, 11:06
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

750€
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-02-2009, 13:24
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Mmm.. 300 euro dus voor de liquid channels. Veel geld. aangezien de Pro 40 €450 kost.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe de kwaliteit is van de emulaties. Als deze dezelfde kwaliteit hebben als de Liquid Preamps uit de Liquid serie, zal dat wel behoorlijk goed zitten.
Misschien hebben ze het allemaal wat vereenvoudigd om het te laten draaien op mindere hardware van de interface.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-02-2009, 18:45
Junior Member

Reputatie: natte aap is op goeie weg

okee, da's een pak geld, maar is het ook werkelijk een fantastisch produkt? Ik bedoel maar, doorstaat de liquid saffire de test met glans, vergeleken met een produkt van RME, Apogee, TC electronics, presonus en dergelijke of is er veel betere kwaliteit te krijgen voor dat budget. Wat is eigenlijk in het budget tussen de 499 en 799 de beste kwaliteit anyway? (die vraag zal hier al veel gesteld zijn, maar ik vond niet zo direct het antwoord via de zoekmodule, dus als je een linkje naar de juiste thread kan posten zou ik ook al blij zijn hoor)

cheers
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-02-2009, 19:03
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Ik denk eerlijk gezegt niet dat er voor dit bedrag een betere interface is. Let wel met 8 mic pré's en 2 adat i/o. Zeker niet van RME en apogee. De Fireface 800 begint vanaf 1150€.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-02-2009, 08:19
Member

Reputatie: Backbone is op goeie weg

Wou net zeggen 300 euro is echt niet veel voor een goede interface incl pre-amps.
Dus wil wel weten hoe hij het doet tegenover de andere in zijn prijsklasse.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-02-2009, 12:05
Junior Member

Okee, dus in zijn catgorie en prijsklasse (750 euro? ik vond hem nog niet terug bij Thomann in duitsland) is hij zo wat het beste.
Maar ik heb nu de MOTU 8pre. zou het de moeite zijn om over te schakelen? Want sinds die fuckers van Apple de firewire 400 van hun MBP's afhaalden moet ik ofwel met een verloopplug gaan werken of iets firewire 800 gaan kopen (geen idee of de liquid saffire dat heeft, beter eerst eens checken ;o).

Aan de andere kant, als de Fireface 800 echt zoveel beter van kwaliteit is (en dat zal dan vooral de pre-amps zijn neem ik aan) dan is het misschien wel de moeite om nét iets meer neer te tellen voor de FF800 (750 tov 1150, als je de btw er af haalt dan is het verschil nog minder groot hé)

Wat is die liquid channel eigenlijk van kwaliteit? Is het echt goed of is het een redelijke benadering. Ik heb een Line6 pro en ben daar redelijk tevreden over, maar je hoort toch het 'minimale' verschil. Ik ga er van uit dat dit ook zo zal zijn bij die pre-amp modelling. Of zijn er mensen die het tegendeel hebben ervaren?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-02-2009, 12:07
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Backbone Bekijk bericht
Wou net zeggen 300 euro is echt niet veel voor een goede interface incl pre-amps.
Dus wil wel weten hoe hij het doet tegenover de andere in zijn prijsklasse.
300 euro lijkt me ietsjes té optimistisch hoor
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten