homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 10-06-2009, 18:26
Junior Member

Reputatie: MarcvW is op goeie weg
Standaard Re: Focusrite Liquid Saffire 56

Inmiddels iemand al ervaring met de Saffire 56?

Ben toe aan een nieuwe interface en deze lijkt me geschikt.
Iemand die slechte ervaringen heeft, of een betere keuze weet in dit prijssegment?
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 13-06-2009, 12:50
Junior Member

Ik heb vandaag de Saffire 56 gekocht!
Heel eenvoudig! werkte binnen 10 minuten.
Liquid channels zijn een mooie toevoegingen, het verschil is duidelijk merkbaar.
De Saffire 56 zelf had er wat steviger uit mogen zien en sterker aan mogen voelen, maar het apparaat is van prima kwaliteit.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 14-06-2009, 08:13
Junior Member

Reputatie: natte aap is op goeie weg

Is dit je eerste audio interface of heb je al een hoop interfaces uitgeprobeerd en getest? Allez, niet dat ik aan je oordeel twijfel hé. zeker niet hoor.

Als je zegt dat de liquid channels een mooie toevoeging zijn, is dat dan gewoon in het algemeen of kan je dat vergelijken met de kwaliteit van de originele tafels en toestellen? Zoals ik al zei, ik heb een line 6 Podpro xt en ik heb ook een paar van de versterkers die daar in zitten. De vergelijking is aardig, maar zeker niet 100% accuraat. Toch kan je daar zeer goede resultaten mee halen in de studio en als je weet hoe je het live moet aansluiten en afmixen, kan je daar live ook lekkere sounds uit halen.

Dus als de liquid channels en de modeling van de originele tafels ook redelijk accuraat is, dan is het misschien de moeite, als het gewoon telkens alleen maar een geluidskleur is dat toegevoegd wordt om het origineel iet of wat te benaderen, dan kan je misschien wel een beginnende enthousiasteling overtuigen (ik reken mezelf daar bij omdat ik nooit de ervaring heb gehad met de échte tafels alleen maar met een paar allen en heatjes en een mackie tafel) maar moet je toch nog een dure studio in wil je een beetje een goed geluid op je CD krijgen.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 14-06-2009, 13:04
Junior Member

Het 'echte' geluid zal je er inderdaad niet uitkrijgen, maar in vergelijking met Line 6 (waar ik hiervoor mee heb gewerkt) is het toch zeker een verbetering! En voor een echt professionele opname, mocht het er ooit van komen, zou ik zelf toch de voorkeur geven aan een echte studio. Dit blijven simulaties en geen echte apparaten.

Qua ervaring kan ik niet tippen aan sommige anderen hier op het forum, heb wel gewerkt met Line 6, Motu, Apogee en op analoog gebied met Behringer en Mackie. Je moet natuurlijk alles in verhouding zien, die focusrite koop je nieuw voor 550-575 Euro, daar krijg je 8 mic-pre's voor. Dat zal nooit de zelfde kwaliteit opleveren als wanneer je een enkele of dubbele mic-pre koopt voor 1000 euro (of nog 10x zoveel).
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 15-10-2009, 11:08
Junior Member

Locatie: 't Reutje (ja, dat bestaat echt, dicht bij Roermond)
Reputatie: Niels Puts is op goeie weg

Ik heb laatst ook de Saffire 56 aangeschaft, vanwege de aansluitmogelijkheden, de drivers (die zijn er voor Vista 32 bit en 64 bit en binnenkort ook voor Windows 7) en de kwaliteit die ik van de preamps verwachtte. Ik heb hem nog niet heel erg intensief gebruikt, maar de eerste indrukken zijn absoluut goed! De geluidskwaliteit is goed (van zowel ingangen als hoofdtelefoonuitgangen) en hij geeft een degelijke indruk.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 11:25
Junior Member

Wat zijn de mogelijkheden als je wilt uitbreiden op basis van de Saffire 56?

Een extra mic. pre-amp via ADAT?
Is dit makkelijk of kost dit je een paar dagen tijd om uit te zoeken hoe alles werkt?

Ik zit er over te denken een beperkt aantal ingangen toe te voegen (2 tot 4)
Budget is beperkt; naar welke merken moet ik kijken als ik een acceptabele prijs/kwaliteit verhouding wil?
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 19-10-2009, 17:54
Junior Member

Locatie: 't Reutje (ja, dat bestaat echt, dicht bij Roermond)
Reputatie: Niels Puts is op goeie weg

Op de Saffire 56 zitten ADAT-aasluitingen. Je kunt 2 x 8 ADAt kanalen insturen en 2 x 8 ADAT kanalen uitsturen. In totaal kun je dus (in combinatie met externe preamps, zoals bijvoorbeeld de Focusrite Octopre) een systeem maken met 24 in en uit.
Je moet de software even doorhebben (en je routing naar wens instellen), maar dat had ik eigenlijk vrij snel door en dan werkt het ook perfect.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten