homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 03-02-2009, 11:52
Active Member

Reputatie: ruff-sense is op goeie weg
Standaard Re: Mac, systeemeissen, software?

thnx.

ff twee dimms bestellen

Maar je bent het wel met mij eens Windows is een rubbish operating systeem.

Microsoft is een bedrijf die bedrijven opkoopt en met geen enkel nieuw idee op de markt komt.
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 03-02-2009, 12:06
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruff-sense Bekijk bericht
thnx.

ff twee dimms bestellen

Microsoft is een bedrijf die bedrijven opkoopt en met geen enkel nieuw idee op de markt komt.
Bedankt voor deze constructieve bijdrage, ik ben er zeker van dat dit de discussie vooruit gaat helpen.
Als het weer ontaard in een zielige Mac vs PC discussie met op niets slaande argumenten zoals deze, doe ik hem dicht.

TOPIC: Mac, systeemeissen, software?
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 03-02-2009, 14:28
Senior Member

Reputatie: Tsane wordt hier goed onthaaldTsane wordt hier goed onthaald
Unhappy Re: Mac, systeemeissen, software?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruff-sense Bekijk bericht

Daar ben ik het niet mee eens, IK werk liever met een mac, na bijna 15 jaar intensief gewerkt te hebben met windows (zowat met elke versie van dos tot vista). Op windows ME na, heb ik mij nooit echt geërgerd aan windows. Zoals ik reeds eerder vermeldde crashte mijn pc op tijd en stond wel eens, maar dat lag dan meer aan mezelf als aan windows. Wat wil je ook, ik werkte tot begin vorig jaar op een Pentium III met 128mb ram, als je dan veel zware, recente programma's tegelijk wilt draaien kan je niet anders als een crash verwachten.
Ik droomde al van een mac ten tijde van de Powerbook G4, maar had er het geld niet voor. En dus bleef ik gewoon zonder veel problemen op m'n oude pc'tje verderwerken, tot ik vorig jaar een tweedehands Macbook Pro op de kop kon tikken. En het moet gezegd, ik ben er ontzettend tevreden van, en naar mijn mening verbleekt Windows bij Mac OS X qua stabiliteit, functionaliteit, compatibiliteit,... En dan spreek ik uit ervaring en kan ik tientallen gefundeerde meningen geven waarom ik Mac beter vind.

Maar, zoals ik al eerder vermelde, je zal hier genoeg mensen vinden op het forum die tot hun grote tevredenheid op een windows pc werken. Als je weet waar je mee bezig bent krijg je die machines zonder problemen stabiel. Zolang je zonder problemen gedaan krijgt wat je wil is er toch geen enkel probleem? Jij hebt er toch geen last van dat zij met windows werken?
Ik geraak met m'n 15 jaar oude Toyota ook veilig en zonder problemen overal waar ik moet geraken, dan ga jij toch ook niet beginnen leuteren dat ik een nieuwe BMW moet kopen gewoon omdat jij er een hebt en vindt dat alle andere merken brol zijn? ('t is misschien een wat scheefgetrokken vergelijken, maar m'n punt is wel duidelijk denk ik).

Het zijn net zulke ongefundeerde uitspraken die ervoor zorgen dat een heleboel windows gebruikers juist een afkeer krijgen van mac. Mensen die gewoon een mac kopen omdat het niet van microsoft is, en dan zonder reden beginnen afgeven op microsoft en alles wat daarbij hoort (net zoals in de Songsmith-discussie). Terwijl ze hoogstwaarschijnlijk pas met een mac beginnen werken zijn toen de iPod een hype werd en Apple-producten plotseling een statussymbool werden. Het is ondertussen wel duidelijk dat jij (deels) tot deze groep behoort, je mengt je in de discussie zonder dat je echt de klepel weet hangen en verkoopt vanaf je eerste post larie en apenkool waar de topicstarter niets aan heeft.

Riddim; Sorry als ik hiermee weer off-topic of over de schreef ga, voel je vrij mijn post te verwijderen of te editen. Maar ik kon niet anders als hier nog een laatste keer op reageren
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 03-02-2009, 14:59
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Het ging hem over Mac, systeemeisen en software.
Maar net als Tsane heb ik lang muziek gemaakt op PC en pc laptop.
Mijn verlangen was ook steeds een Mac met een op elkaar afgestemd (hardware-software) systeem van kwaliteit en stabiliteit en weinig of geen lawaai. Het stond duur maar toen ik uitkeek voor bvb. een nieuwe pc die even krachtig was en stabiel, geluidsloos enz ... zou ik meer geld moeten uitgeven omdat ikzelf niet aan die spullen werk of pruts of samenstel, als er dan altijd wat is met die besturingen enz ... (je hebt mensen die tevreden zijn er van) maar dat zijn dan wel de minderheid vrees ik.
Dus nu heb ik iMac 20 insch en Logic en het is even wennen aan Logic maar al doende leert men en infeite is het nu echt zo ingewikkeld niet ook, de kwaliteit maakt ook veel goed van alles wat er in zit.

Ik heb ook nog mijn pc voor andere zaken buiten muziek en ik ga dan ook niet terug beginnen afbreken maar het is een feit toch en daar kan men nu toch niet naast kijken en dat is dat je met Mac bij aankoop zowiezo goed zit met hard en software, die meestal van alle zaken Pro zijn en dat je met een pc moet uitkijken hoe je die gaat configureren en hem bij manier de windowscircus eerst moet gaan uitkleden om dan muziek te kunnen opnemen zonder haperen.

Patrick.
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 09-02-2009, 17:45
Active Member

Reputatie: dazzled is op goeie weg

Nou nou,, hij is er!

Ik kijk echt m'n ogen in eerste instantie al uit. Als je overstapt van een oude pc naar een nieuwe imac. Heb er 2 gig in laten zetten. Wat me overgens niks heeft gekost.

Nu m'n software nog even afwachten. Ik heb Cubase 4 essential besteld. Dit omdat ik natuurlijk niet al te veel geld meer over heb en omdat ik Cubase uitsluitend gebruik om muziek op te nemen en af te mixen/masteren.

Alesis software downloaden, io26 aansluiten. En hij werkt. Dat heb ik met m'n pc nog nooit meegemaakt. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groet gj
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 09-02-2009, 21:56
Senior Member

Reputatie: Tsane wordt hier goed onthaaldTsane wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dazzled Bekijk bericht
Nou nou,, hij is er!

Ik kijk echt m'n ogen in eerste instantie al uit. Als je overstapt van een oude pc naar een nieuwe imac. Heb er 2 gig in laten zetten. Wat me overgens niks heeft gekost.

Nu m'n software nog even afwachten. Ik heb Cubase 4 essential besteld. Dit omdat ik natuurlijk niet al te veel geld meer over heb en omdat ik Cubase uitsluitend gebruik om muziek op te nemen en af te mixen/masteren.

Alesis software downloaden, io26 aansluiten. En hij werkt. Dat heb ik met m'n pc nog nooit meegemaakt. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groet gj
Gefeliciteerd met je aankoop, je zal er geen spijt van krijgen Heb je een 20" of 24"-versie gekocht?

Ik heb ook wel enkele weken m'n ogen uitgekeken toen ik m'n macbookpro kocht, werkt zo veel makkelijker als een pc
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 10-02-2009, 01:04
Active Member

Reputatie: dazzled is op goeie weg

Ik heb een 20 inch uitvoering gekocht. met 2.4 ghz en 2 gb intern geheugen.

Nog even wachten totdat ik m'n cubase binnen krijg.
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 10-02-2009, 16:52
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Heb ook nog de iMac 20 inch maar nog met Tiger, 2 Giga ram en de Alesis I/O 26 firewire.
Je zit goed, proficiat met je nieuwe aanwinst
Inderdaad is het wel zo ook dat bij een Mac iets opzetten of aansluiten stukken eenvoudiger en vlotter gaat dan bij een pc, dat ondervond ik ook bij de aanschaf indertijd dat het een gans andere wereld is, ook in de verwerking inzake muziek en soepel draaien zonder dat er domme vragen worden gesteld telkens of foutmeldingen om de haverklap met toeters en bellekes ...
Het grappige was toen dat ik na een tijdje dacht van eens te dé-fragmentiseren, zo danig gewoon van op een pc met windows dit telkens na een tijd te moeten doen maar ik vond daar niks van, gevraagd aan de muziekwinkel van waar hij kwam die ook Mac verkoopt en die zegden dat die dat automatisch telkens uitvoert zonder dat men daar eigenlijk van weet.
Je kan trouwens al goed uittesten met de bijgeleverde Garageband waar je toch ook tot acht sporen simultaan kan opnemen dacht ik en vermoedelijk heb je dan ook de vernieuwde versie er van.

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 10-02-2009 om 16:54 Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 13-02-2009, 19:58
Member

Reputatie: mrosmosis is op goeie weg

Ik heb mij vorig weekend ook laten verleiden, tijdens mijn bezoekje aan london. Ik ben voor de 24" versie gegaan met een ram-update.
En zoals Patatje zegt, alles is met een paar klikken te installeren (Logic pro, Bfc2000, Saffire Pro 40).

En inderdaad het filesystem van Mac is unix-based, alle unix-based filesystems zijn 'zelf organiserend' (om het zo maar even te noemen), dat is een van de vele voordelen van Mac/linux tov Windows.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten