homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-01-2009, 21:40
AMD AMD is offline
Junior Member

Reputatie: AMD is op goeie weg
Standaard Advies gevraagd

oke allereerst wil ik zeggen, dat ik heel veel van deze site heb geleerd. Alles gidsen en technieken gelezen. ook heeft dit me erg geholpen YouTube - khaliqovision's Channel

ik ben geen een eenvoudige songwriter, (schreef heel veel gedichten). ik begon ze later te produceren als rap (nu veel vocals). hier wil ik wel wat mee doen, als het maar voor mezelf. Ik heb wat equipment gekocht, maar qua budget heb ik niet de grootste, ben gewoon eenvoudige student die leeft van beurs en 0uren contract.

dus bezit ik een:
behringer c1
Tapco Mix 100 (geen tascam, wist mijn god niet waar ik doe vandaan moest halen)
en een goede game pc

ten eerste ik moet werken aan mijn kamer waar ik ga opnemen. ik weet het verschilt per kamer. dus wat ik precies moet doen kan ik niet aan jullie vragen. Maar waar moet ik opletten (moet het nou juist heel akoestik en vol met ambiance of juist droog en dood klinken). en hoe doe ik dat?

ten tweede het afmixen van een track heel leuk beschreven hier. Maar ik ken nu al de definities, zijn er tutorials sites of dergelijke waar ik kan lezen hoe je over het algemeen afmixt. (ik heb zoek functie geprobeerd, maar ik vind alleen maar troep niks relevant. misschien over het hoofd gekeken)

ten derde high pass filter, kan dat ook met een daw software of moet het echt met een mixer? null point van de mic hoe stel ik dat in, als ik zo naar mijn mic kijk zie ik niet 1..2..3.. hoe ik dat moet doen?

als allerlaatst wil ik jullie bedanken voor het lezen. misschien zijn het algemene newbies vragen, excuses dan heb ik niet goed gezocht of gelezen?

(PS. als er een tip is wat echt een must is wat ik nog meer moet halen? gooi het er maar bij?)

alvast bedankt

AMD
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-01-2009, 22:43
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Advies gevraagd

Hoi,

Ik mis je audiointerface, je zult de mixer aan moeten sluiten op een audiointerface die je weer aan je pc koppelt. Dat is voor beginners vaak de Tascam US 122, in principe had je die mixer niet eens nodig. Op de US 122 zit ook phantom power die je nodig hebt voor de C1.

De C1 kun je niet instellen, die heeft maar één karakterastiek. Het is een condensatormic en behoorlijk gevoelig. (ik heb er zelf ook één) Als je gaat opnemen met je mixer zorg je dat de master op 0dB staat en de volumefader van de channelstrip ook op 0dB vervolgens regel je met de trim knop het signaal van de mic in, die mag niet in het rood komen.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen, het is ook veel uitproberen en uitzoeken.

Groet Johan
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten