homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-01-2006, 14:51
Junior Member

Reputatie: Camelot is op goeie weg
Standaard zelf audio opnemen met micro op PC

[size=large]Hallo, wie kan mij even op weg helpen[/size]

Ik moet een meerstemmig lied aanleren aan een aantal personen die geen noten kunnen lezen. Daarom had ik gedacht om de partijen voor te zingen en op CD te zetten. Ik heb al geprobeerd via Band in a box maar dit lukte niet helemaal. ( ik zoek ook de Nederlandstalige handleiding hiervoor )
Zijn er misschien mensen die hiermee al wat ervaring hebben?

Met vriendelijke groeten
Camelot
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-01-2006, 16:23
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: zelf audio opnemen met micro op PC

En wat lukt er dan niet precies? Nogal vage probleemstelling.

Kan je je micro aansluiten?
Krijg je signaal?
Kan je het opnemen?
Weet je hoe het programma (dewelke ik nog nooit van gehoord heb :-() werkt?

Greets
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-01-2006, 18:26
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Je zult inderdaad wat specifieker moeten zijn, maar het feit dat je Band in a Box gebruikt, gaat waarschijnlijk in je nadeel spelen. Ik geloof niet dat er hier veel Mac-gebruikers zijn.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-01-2006, 14:04
Junior Member

Reputatie: Camelot is op goeie weg

:-) Beste,

Ik kan de microfoon aansluiten op mijn PC ( geen MAC-gebruiker ). Daarna opende ik het programma ( band in a box ), voerde het akkoordenschema van het in te zingen nummer in en opende daarna de knop " audio rec.". Ik kon dus meezingen terwijl het programma op de achtergond de akkoorden speelde. Daarna trachtte ik het op te slaan maar ik kon niet de verschillende versies ( 1e stem, 2de stem, 3de stem.......) opslaan. Daarna zou het ook moeten overgezet worden naar WAV en zo en hier liep het wat mis. Ben niet zo'n expert, heb maar wat aan zitten modderen. Misschien is er wel een ander interessanter programma om dit te doen . :-) 8-)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten