homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-01-2009, 00:53
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Tascam DR-07 portable recorder

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Tascam DR-7 portable recorder

Citaat:
Het gaat vooruit bij Tascam, zeker als we over mobiele opname-toestellen praten. Na de succesvolle DR-1 komt er nu de DR-7 portable digital recorder, een nieuwe mobrecoder die over de toonbank gaat voor minder dan 200USD. De DR-07 neemt registreert de opnames op SD of SDHC Card media, en je krijgt er een 2GB kaart bij. Een stereo paar electret condensors capteert de sound, die weggeschreven wordt als 24-bit WAV of MP3 files. De DR-07 wordt gevoed door AA batterijtjes, en de files kunnen rechtstreeks overgezet worden naar de computer via een hoge snelheid USB 2.0 connector.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Tascam DR-7 portable recorder

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-01-2009, 11:07
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Tascam DR-7 portable recorder

deze is dan wel veruit de goedkoopste in deze categorie. Benieuwd naar de kwaliteit... Er zijn trouwens maar weinig enduser-reviews van de portable recorders die wat later op de markt kwamen. Dus als mensen zo'n ding hebben, graag!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-02-2009, 09:06
Junior Member

Reputatie: maarten.marchau is op goeie weg

hm, dat klinkt allemaal heel erg belovend.
graag zouden we natuurlijk weten wat de geluidskwaliteit van dit toestel is.
ik wacht (on)geduldig op een hands-on review ...

mm
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-11-2009, 20:14
Junior Member

Reputatie: Progdon is op goeie weg

Ik heb vorige week een dr-7 gekocht. Ik twijfelde tussen de zoom h2 en de dr-7. Omdat de verkoper me deze adviseerde vanwege het heldere geluid en omdat hij er kwlitatief wat beter uit zag heb ik mijn keus laten vallen op de dr-7. Ik heb nu een tweetal opnames van mezelf gemaakt waarin ik mijn zang begeleid met piano en de klank is inderdaad erg helder. Wel worden veel omgevingsgeluiden opgepikt maar dat schijn je met een andere instelling te kunnen voorkomen. Ik heb de dr-7 aangeschaf om opnames te maken van de koren waar ik dirigent van ben. De komende week ga ik hem meer in de praktijk testen. Eventuele verder ervaringen volgen nog.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-02-2010, 13:52
Member

Reputatie: Bassemans is op goeie weg

Ben benieuwd naar je ervaringen, speciaal op het gebied van koormuziek.

Groetjes,
Bas
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-02-2010, 16:44
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Er zijn trouwens maar weinig enduser-reviews van de portable recorders die wat later op de markt kwamen.
De medewerkers van Transom hebben zowat ieder toestel van de belangrijke fabrikanten grondig getest. Hun oordeel over de Tascam DR-reeks vind je hier.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-02-2010, 21:43
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Tascam DR-07 portable recorder

Interessant, die Transom-site. Kende ik nog niet. Thx, Gert.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten