homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 17:35
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald
Standaard Focusrite Liquid Mix of Powercore compact

Door de lage koers van de Britse Pond, is mijn interesse gewekt voor de aanschaf van een externe DSP-kaart of plugins. Wat betaalbaar voor me is geworden is de Focusrite Liquid Mix (400£) en de TC electronic Powercore compact (£350) of 428 euro en 375 euro.. Zijn er mensen die me meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de plugins en gebruikservaringen en over de compatibiliteit met Sonar 7? Eveneens of de powercore compact met 12 plugins niet veel meer te bieden heeft dan de liquidmix met compressors en equalizer? Kheb mezelf al geļnformeerd over beide artikelen, maar zit nog met twijfels en ben een beetje op zoek naar gebruiksovertuigingen..
Alvast bedankt
grtz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 17:45
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Focusrite Liquid Mix of Powercore compact

En dan is er ook nog de SSL Duende
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 17:53
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

en de Universal Audio UAD-2, maar de SSL Duende is ook zeer goed. Dit zijn eigenlijk de 2 aanraders.

Van wat jij voorsteld zou ik de TC nemen, maar dan wel met de VSS3 reverb en Sonnox plugins erbij.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 17:53
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathew Lane Bekijk bericht
En dan is er ook nog de SSL Duende
Lap!
De SSL Duende Mini DSP Processor is inderdaad ook in dezelfde prijsklasse ,dus ervaringen hierover zijn eveneens welkom..
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 17:58
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Nobel Bekijk bericht
Lap!
De SSL Duende Mini DSP Processor is inderdaad ook in dezelfde prijsklasse ,dus ervaringen hierover zijn eveneens welkom..
Ik zou (eerlijk) niet willen mixen zonder een Duende, maar als Benelux SSL distributeur doet mijn mening niet ter zake

Duende komt met dezelfde algoritmes als de grote digitale SSL consoles (C-series).
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 17:59
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
en de Universal Audio UAD-2, maar de SSL Duende is ook zeer goed. Dit zijn eigenlijk de 2 aanraders.

Van wat jij voorsteld zou ik de TC nemen, maar dan wel met de VSS3 reverb en Sonnox plugins erbij.
Alvast bedankt voor de snelle reactie!
Dus tussen de liquidmix, de powercore compact en de duende mini , is de Duende de beste volgens jou?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 18:05
Senior Member

dit zijn duidelijke indicaties richting SSl Duende, waar ik naar op zoek was dus
alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 18:57
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathew Lane Bekijk bericht
Ik zou (eerlijk) niet willen mixen zonder een Duende, maar als Benelux SSL distributeur doet mijn mening niet ter zake
Ik ben het met u eens over beide
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-01-2009, 22:07
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Ik heb twee UAD-1's en had een liquid mix. LM voldeed niet aan wat ik zocht. Interface lag mij ook niet zo.

Ik zou zeggen:
*) zoek je goede EQ/gate/compressie: Duende PCIe kost niet veel meer als wat je zoekt..
*) zoek je goede galmen: powercore. En je krijgt er zeer degelijke eqs/comps bij.

Herwig
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten