homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-01-2009, 19:56
Member

Reputatie: X_L_R is op goeie weg
Standaard Summing

Beste,

Ik ben aan het kijken om te gaan investeren in een summing amp, ik kwam op de A4 van TL Audio terecht, heeft iemand ervaring met deze amp of zijn er die andere dingen aanraden?

Mvg
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-01-2009, 21:13
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Summing

de aan te raden summers in het algmeen zijn:

clean:
SSL X-Rack met de nodige input modules en een master module, of eventueel zelf een Matrix (wat eigenlijk meer is dan een summer)
Specks X.Sum of XtraMix of Lilo
Dangerous Music 2-Bus (LT)
Roll Music Systems RMS216 Folcrom

Kleurend:
AMS Neve 8816
API 8200A of een DSM mixer config
Chandler Mini Rack mixer
Thermionic Culture Fat Bustard
Tube-Tech SSA2B
Inward Connections Mix690
SPL Mix Dream XP
Shadow Hills The Equinox

TLA heeft in het algemeen een headroom probleem (te weinig) en is ZEKER qua summing af te raden. De tube's kleuren wel wat, maar dat kan je beter met tranformers en FET's, dus...

Sommigen die ik hier noem zijn vrij duur, andere goedkoop. Dit omdat ik geen budget zag staan in uw vraag.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-02-2009, 21:51
Senior Member

Reputatie: SoundReplay is op goeie weg

Hey Waxx,

heb jij ervaring met de Tube-Tech SSA2B?

Ik vraag me af met dit aanbod aan summing devices hoe je ze het best gebruikt (ik heb er zelf geen ervaring mee).

- gebruik je het enkel op de master bus (gewoon stereo in en stereo uit)
- ga je best in groepen van 2 werken (bv. drum, gitaren, vocals, adlibs) en elke groep stereo in (en daarna uiteraard weer 1x stereo uit)
-of als je genoeg inputs hebt zoals de SSA2B, zou je dan zoveel mogelijk de instrumenten apart nemen?

Digidesign zelf zegt dat de "summing" een hype is...wat denken jullie?

Dirk
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-02-2009, 23:37
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Ik denk zeker niet dat analoog summing een hype is. Het heeft een invloed op de sound, die sommigen goed en anderen slecht vinden. Bij digitale producties klinkt alles soms te levenloos en droog. De summing amp kan die weer meer 'analoog' doen klinken. Maar het zal uiteraard nooit volledig de 'console-sound' zijn.

Ik vind analoog summen wel beter, maar het is zeker niet de belangrijkste factor (dat is de song, arangement en performance zelf en de opname zelf) in een productie en is zeker niet nodig om een goed productie af te leveren.

Om het te gebruiken, mix je in uw daw alle instrumenten of instrumentengroepen (vb blazers) samen naar subgroepen en sum je die subgroepen analoog.

Het ideaal is natuurlijk alles analoog summen op een console mixer, maar als het budget, de studioruimte of iets anders dat niet toelaten kan dit een tussenoplossing zijn.

Ik ken de tubetech ssa2b niet, maar ik ken wel de MP1A pre, de CL1B com, de EQ1A en PC1A eq, en al deze apparatuur zijn absolute topkwaliteit met een warme maar heldere en gedailleerde tubesound en zeker hun prijs waard. Ik denk dat die summing unit ook wel zo zal zijn.

Laatst gewijzigd door waxx; 01-02-2009 om 23:42
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-02-2009, 00:43
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Hoe meer aparte kanalen in summing, hoe beter.

@ Dirk: De Tube-Tech SSA2B kan normaal getest worden, weet niet van buiten of we momenteel een demo-toestel hebben staan, normaal wel denk ik. Stuur anders even een mail naar mij (Mathijs) of Raf. naam at joystick punt be
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 02-02-2009, 11:01
Senior Member

Reputatie: teasebeats wordt hier goed onthaaldteasebeats wordt hier goed onthaald

Iedereen heeft natuurlijk een andere werkwijze en gebruikt de apparatuur die ze tof vinden.

Mijn manier van summing:

i.v.m ruimte gebrek en onderhoud een klein tafeltje : TLA M1-8 kanaals.
Ik werk voornamelijk itb, alleen voor het laatste gedeelte naar de tafel (een soort van 'stem' mixing/summing).
Ik maak in mijn daw 4 submixen:
Groep 1: Drums+Bass> Kan 1+2 (TLA) > kussen met een Focusrite Red 3
Groep 2: Vocals > Kan 3+4 (TLA) > Beetje aaien met Manley Massive Passive en Manley Elop
Groep 3: Toetsen/Samples> Kan 5+6 (TLA)
Groep 4: Alles wat over is> Kan 7+8 Mischien een beetje in toom houden.

De Out van de TLA gaat naar een Manley Slam.

Als ik niet wil summen in de TLA+Slam combo, dan alleen naar de Red3 of de Slam.

De manier van werken hierboven is natuurlijk niet alleen maar 'summen' maar ook een tikje mixen (het meeste mixwerk doe ik natuurlijk itb) en een pre-master maken voordat het naar de echte master gaat. (Ik master nooit eigen materiaal, voor anderen doe ik het wel (alleen als ik het tof vind klinken en degene die er om vraag vriendelijk vind: voor het geld hoeft het niet).

gr,

Tease
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten