homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-01-2009, 19:51
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard NAMM '09: Cubase 5

Er waren al geruime tijd geruchten de ronde aan het doen en deze geruchten zijn nu bevestigd door Steinberg.
Cubase 5 komt eraan.
En het ziet er naar uit dat het geen kleintje wordt.
3 nieuwe plugins voor beat creation en loop mangling, een Convolution Reverb, nieuwe automation handling, 2 nieuwe soorten tracks die het mogelijk maken tempo- en maatwisselingen in de track inspector door te voeren, een uitbreiding van de HalionOne soundbanks, volledige 64-bit ondersteuning, een batch export functie, een virtueel midi keyboard en nog veel meer.

Meer info vind je op Cubase 5 :: Steinberg Media Technologies GmbH :: www.steinberg.net

Laatst gewijzigd door billybear; 20-02-2009 om 08:35 Reden: Onderwerp prefix toegevoegd
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-01-2009, 20:09
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: NAMM '09: Cubase 5

Dat belooft!
Helaas zie ik nog steeds geen multitrack beat-detective alternatief erin steken *snif*
melodyne achtige functies in cubase is wel echt vet.

Pzz
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-01-2009, 20:24
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Yep, de pitch correctie, convolution reverb en batch export doen het hem voor mij.
En ik heb zo een gedacht dat die nieuwe beat plugins mij ook gaan bevallen.

En op Cubase.net zitten ze altijd maar te klagen dat Steinberg niet naar zijn klanten luistert...

Ik heb wel nog niets teruggevonden in verband met beschikbaarheid en prijs...

Laatst gewijzigd door Pixie; 15-01-2009 om 20:27 Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-01-2009, 21:27
Moderator

Nog geen echt nieuws over de datum, wel over de prijs.

Eerst het 'niet echt nieuws' over de datum.

De grace period loopt van begin December 2008 tot eind maart 2009.
Of dit betekent dat C5 pas in April gaat uitkomen weet ik niet.

De prijzen (let op: dit zijn richtprijzen met 19% (BTW tarief in Duitsland) BTW inclusief):

Upgrade voor wie C(S)4 gekocht heeft in de grace period: Ä29 (Ä24 voor CS5)

Cubase 5 Retail - Ä 599,-
Cubase 5 Edu - Ä 299,-
Cubase 5 update van Cubase 4 / SX3 - Ä199,-
Cubase 5 upgrade van Cubase Studio 5, Cubase Studio 4, Cubase SL3 - Ä 249,-
Cubase 5 upgrade van Cubase Essential 4, Cubase AI4 / LE4, Cubase Sl1/2, Cubase SX1/2, Cubase SE3, Studio Case 2, Sequel 1/2 - Ä 499,-

Cubase Studio 5 Retail - Ä 399,-
Cubase Studio 5 Edu - Ä 199,-
Cubase Studio 5 update van Cubase Studio 4, Cubase SL3 - Ä 129,-
Cubase Studio 5 upgrade van Cubase Essential 4, Cubase AI4 / LE4, Cubase SL1/2, Cubase SE3, Studio Case 2, Sequel 1/2 - Ä 299,-

De manual in het Engels is reeds te downloaden op volgend adres:
ftp://ftp.steinberg.de/Download/Cuba...cs_english.zip
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-01-2009, 23:09
Active Member

Reputatie: Chrisbeuermann wordt hier goed onthaaldChrisbeuermann wordt hier goed onthaald

Hallo,

wat de beschikbaarheid aangaat:

Eind januari / begin februari.

Helaas zie ik nog steeds geen multitrack beat-detective alternatief erin steken

Ja dat klopt. Dit is zeker iets wat in de toekomst nog zal komen. Helaas hebben we niet de tijd om alles we wij en de gebruikers willen hebben te implementeren. Wij moeten ook keuzes maken.

Ik denk wat we nu gedaan hebben zeer interessant is voor verschillende muziek richtingen en gebruikers (hiphop/dance/Live Recording/Score to picture etc).

Gr,

Chris
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-01-2009, 00:04
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Ja dat klopt. Dit is zeker iets wat in de toekomst nog zal komen.
Alleen al dat je dat bevestigd maakt mijn dag compleet.
12jaar Cubase gebruiker nu reeds, en er nog zeker 60 jaar bij

Ik ben benieuwd naar die MPC-achtige stuff, ziet er echt zeer tof uit.
Hebben jullie trouwens met Celemony gewerkt voor die pitch correctie of is het gewoon een ontzettend toeval dat het er als twee druppels water op lijkt? (hey, if ain't broken, don't fix it!)

Pzz
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-01-2009, 00:36
Active Member

Reputatie: Chrisbeuermann wordt hier goed onthaaldChrisbeuermann wordt hier goed onthaald

Hallo RidDim,

Nee, hebben niet met Celemony samengewerkt, of iets van hun gekocht. Wij willen sinds een aantal jaren zo weinig mogelijk technologien van andere mensen hebben, zodat we het zelf kunnen blijven ontwickelen.

Of het goed is moet iedereen voor zich zelf bekijken. Wij hebben tijdens de ontwikkeling aldoor vergeleken met de beste plugins wat dit betreft. Of die van ons nu beter is, of die van de ander kan ik echt niet vertellen.

Ik heb zelf nu al 6 maanden ermee gewerkt en ben er erg blij mee (live opnames / Demo CD's / Solo Instrumenten etc). Maar vergeet niet dat een tool zoals dit niet alles kan oplossen !! Hier zijn ook grenzen aan verbonden en niet alleen bij ons

Gr,

Chris
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-01-2009, 07:11
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

SX3 of C4 zelfde upgradeprijs? Waarom?

Nu ja, 199€ voor de nieuwe functies en plugins is niet zoveel...als je enkel Sir 2 + IR's koopt ben je exact hetzelfde kwijt ;-) toeval of niet?

Laatst gewijzigd door Onslow; 16-01-2009 om 07:18
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-01-2009, 07:57
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Ik vind het niet slecht. Wou net upgraden van SX3 naar 4 en nu krijg ik de 5 voor dezelfde prijs

Goed bezig, staat zeker op mijn lijst dit jaar!

IZ.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 16-01-2009, 08:55
Senior Member

Reputatie: Tijmerd wordt hier goed onthaaldTijmerd wordt hier goed onthaald

Cubase 5 edu versie... Hoe kun je die bekomen? moet je dan kunnen bewijzen dat je student bent? of begrijp ik "edu" verkeerd?

is dit dan een full version of zijn er veel zaken die dan wegvallen? als het een versie is voor studenten zie ik mij deze ook wel nog eens aanschaffen:-) alhoewel ik zeer tevreden ben met mijn LE versie
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten