homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Mixen en masteren

Mededelingen

Mixen en masteren Na opnemen is mixen één van de belangrijkste topics, en een kunst op zich. En masteren wordt door velen onderschat, maar kan op elke productie een enorme impact hebben. Dit subforum behandelt alle aspecten van mixen en masteren.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 13:10
Member

Reputatie: ranex is op goeie weg
Standaard Waar laat jij je muziek masteren?

Heeft er hier nog iemand recent een album laten masteren en waar was dat dan?

Was je tevreden van het resultaat?

Is het belangrijk om de plaats waar je laat masteren te kiezen in functie van het gerne van muziek of maakt dit niet uit?

Cheers,

Ranex.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 13:17
Vg. Vg. is offline
Senior Member

Reputatie: Vg. is op goeie weg
Standaard Re: Waar laat jij je muziek masteren?

Hey,

Ik heb een album laten masteren in Wisseloord mastering studios bij Darius.
Ik was er heel tevreden van. MASTERING - Wisseloord Mastering - Nederland - Analog and Digital CD mastering

Hij is nu bezig met een nieuwe mastering studio in Amsterdam.
Er is een hele toffe thread van op gearslutz:
Amsterdam Mastering - construction thread - Gearslutz.com
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 13:38
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

veel hangt af van het budget qua plaats. Op hoog niveau (en prijs) doet plaats er niet toe, en via internet kan ook. Maar het is altijd wel goed als je er bij kan zijn om uw bedoeling duidelijk uit te leggen aan de ME.

Muziekgenre zou geen rol mogen spelen, maar bij de mindere ME's is dat soms wel zo.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 14:10
Member

Het budget = +/- 600 euro en het album telt 14 tracks.

Waar kan ik met dit budget gaan aankloppen?

Ik zou het liefst in ons Belgenland blijven. Denk dat hier voldoende mogelijkheden zijn om audio professioneel te laten masteren. De meest bekende voor mij zijn dan denk ik Foon & Electric city.

Zijn deze aan te raden of heeft hier iemand slechte of minder goede ervaringen mee?

Grtz,

Ranex

Laatst gewijzigd door ranex; 13-01-2009 om 14:27
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 14:44
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Oh Gert?!

IZ.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 14:57
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

600€ is nogal weinig voor 14 tracks, maar je krijgt wat je betaalt..
de meeste ME houden buiten een trackprijs ook een uurprijs in hun achterhoofd.. wil je méér tracks voor minder geld, dan gaan ze ook minder tijd per track besteden.. logischerwijs.. ze gaan er dus niet ALLES uithalen wat er inzit, maar slechts wat die ruwe tijdsomkadering hen toelaat..

zélf laat'k mijn tracks ALTIJD masteren door Mathew Lane die hier ook op't forum rondzwerft en moderator is op gearslutz.com
hij levert imho steevast fantastisch werk.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 15:14
Member

Bedankt voor de info.

Welke zijn dan wel gangbare prijzen voor 14 tracks?

Ik had mij laten vertellen dat je of een track prijs of een uurtarief betaald en niet de twee!

Grtz,

ranex
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 15:15
Active Member

Reputatie: Moriath is op goeie weg

Wij (Keltgar) hebben ooit een album laten masteren bij DVR recording in Rijmenam. Hier zijn we zeer tevreden van. intro
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 15:19
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Of, om tegen Gert zijne winkel te klappen...

Oom van mijn vrouwtje: Welcome to FOON Mastering Center - ook in Lier, net zoals Cochlea, niet zo gek ver ervandaan als ik me niet vergis

Nonkel Paul is trouwens net als For Greater Good een fervent voerder van de Loudness Wars en is ook proud member van TurnMeUp!

IZ.

Laatst gewijzigd door Izzy; 13-01-2009 om 15:22
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 13-01-2009, 15:25
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ranex Bekijk bericht
Bedankt voor de info.

Welke zijn dan wel gangbare prijzen voor 14 tracks?

Ik had mij laten vertellen dat je of een track prijs of een uurtarief betaald en niet de twee!

Grtz,

ranex
ze gaan je ook nooit de 2 aanrekenen.. meestal wordt er gewoon een prijs per job overeengekomen. omdat zo'n dingen zich niet in uren laten vatten..
soms heb je amper een uur nodig om een nummer te doen knallen, in een ander geval krijg je er na 3 dagen nog steeds niks deftig van..

't is dus enorm case-afhankelijk..

maar in die algemene prijs houden de ME's uiteraard een uurschema in hun achterhoofd.. na een eerste luisterbeurt hebben ze een relatief correct idee wat ze gaan doen en hoe lang't hen gaat duren.. en op basis daarvan stellen ze een prijs samen..

dus bv (x aantal tracks ; waar ze gemiddeld Y aantal uren per track aan gaan werken; geeft een totaal van Z aantal werkuren, verrekend met hun uurtarief, zal ongeveer Die totaalprijs geven.. meestal wat naar beneden afgerond voor de klant..

dit zijn uiteraard maar ruwe schattingen.. ik ken geen énkele ME die na een uur zal zeggen: en nu stop'k af of niet af.. terwijl hij amper nog 10minuten nodig heeft om't écht af te krijgen..
op een hele plaat kan't zijn dat hij zo 5-10uur "onbetaald" werkt omdat hij de job wat had onderschat..
overschatten gebeurt zélden of nooit.. dus ga er maar van uit dat je steevast te weinig betaald voor je mastering.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten