homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-01-2006, 21:55
Junior Member

Reputatie: Maxime is op goeie weg
Standaard Gitaar opnemen op PC?

Ik zou graag mijn gitaar op mijn pc kunnen aansluiten en dan met een goed programma songs samenstellen.
Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb hier wel een dj mengpaneel staan maar ik weet niet of dit kan dienen daarvoor..
Bestaat er hier betaalbare apparatuur voor? En goede,betaalbare software?
In de winkel rade ze mij de Alesis MultiMix 8 USB aan maar ik heb al die kanalen niet nodig, enkel 1tje vr de gitaar en de microfoon.

Bedankt!!

-- moderator edit --
-- verplaatst --

[ Bewerkt door billybear on 10/1/2006 0:36 ]
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-01-2006, 10:18
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Gitaar opnemen op PC?

Indien het een actief mengpaneel betreft, kan je dit eventueel gebruiken (hangt af van de in- en uitgangen) Wat je zeker en vast nodig hebt is een goede geluidskaart met een ASIO-driver. Indienje daar geen geld voor hebt kan je het altijd proberen met je huidige geluidskaart en de ASIO4ALL driver (vind je wel op het internet)
Wat software betreft kan ik je misschien het tijdschrift Computer Music aanraden. Bij dit tijdschrift zit een DVD-rom met hopen gratis software, waaronder ook een sequencer, effecten,sampler, en allerlei andere virtuele instrumenten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-01-2006, 20:52
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

De rifftracker van Line-6 is wat je zoekt...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-01-2006, 16:58
Junior Member

Reputatie: thomas is op goeie weg

Yep, ik zou ook voor iets guitarport-achtig gaan in jouw geval.

Maar ik laat persoonlijk het 'amp modeler' -gedeelte liever niet over aan mn computer. Zelfs met een krachtige en snelle computer werken programma's als amplitube, guitarsuite of guitar rig real-time niet altij even perfect. Bij hardware modelers heb je gewoonlijk ook minder last van ruis, de keuze uit amp models en fx is uitgebreider, en de geluiden zijn ook gewoon realistischer. Ik heb wel geen ervaring met de software van Line6.

Een Edirol UA-700 is een audio/midi interface en amp modeler/fx processor ineen...
Maar hij's wel niet echt goedkoop.
Als je niet teveel wilt uitgeven kan je gewoon een tweedehandse Line6 pod(of Tech 21 Sansamp, Vox Tonelab, etc) kopen en die recht in een goeie geluidskaart pluggen. Mag dan ook wel een goeie kaart zijn, maar je hebt dan maar 1 ŗ 2 ingangen nodig, dus heel veel moet ze dan iet kosten.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten