homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-01-2009, 03:02
Junior Member

Reputatie: psyaviah is op goeie weg
Standaard Productie PC

Hi All,

Ok, wederom iemand die komt vragen voor hulp bij het kiezen van een systeem.. Ik heb al rondgekeken, maar stuit telkens op zoveel keuze (alternate.nl) dat ik het de bomen door het bos niet meer zie..

Het zou gaan om een Desktop PC, ik heb reeds een externe HD én Audiokaart..
Mijn budget ligt tot €1300

De wens, een snelle stille desktop PC voor muziekproductie met software zoals
Cubase, FL, Romplers en VST. Eventueel support voor dubbel scherm, dus liefst een goede grafische kaart zeker? (En hardware synths & gitaar, maar daarvoor heb ik reeds een externe geluidskaart.)

Verder liefst XP zeker.. Want veel software draait nog niet goed op Vista I guess?

Iemand tips? Of systemen die aan te raden zijn?

Thanks a lot!
Grtzz
Yves
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-01-2009, 07:48
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Productie PC

Hoi Yes!

Welgekomen man! de wereld is klein...

Voor 1300 euro kan je je al zeker bevoorraden hoor.

Qua systeem denk ik dat de meesten hier nog met XP werken voor audio, maar nu zeggen dat Vista echt slecht is voor audio... eerder "nog wat nieuw dus iedereen rept zich om aan te passen of wachten gewoon op de volgende Windows om aan te passen".

Als je een nieuwe PC koopt zal daar wel Vista bij zijn, of men moest de verkoper expliciet vragen om XP erop te zetten.

In ieder geval, zie eerst effe op het Net of de fabrikanten van jouw audiokaart al deftige Vista-drivers hebben.

Voor de specs van een goede pc-setup laat ik het woord aan andere mensen

IZ, For Greater Good.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-01-2009, 10:24
Junior Member

Reputatie: psyaviah is op goeie weg

Hi izzy Ja kleine wereld hehe

geluidskaart is een Edirol UA 101
Ik zal eens kijken..

Voor de rest ben'k wel gek op oude toepassingen en tools zoals een rebirth etc.. hopelijk draait dat nog onder Vista dan....

Na wat zoeken kwam ik op volgende configuraties terecht (die ik dan eventueel +- kan nabootsen door zelf samen te stellen?):
- HP M9460BE Computer Kenmerken bij Vanden Borre
- ACER AS.G7700-2GPU/SNIPER II Computer Kenmerken bij Vanden Borre

Vooral van belang achtte ik de snelle CPU, stil moederbord, grafische kaart snel genoeg, genoeg RAM en een degelijke HD (Western Digital)..
Maar qua merken van moederbord of welk type grafische kaart en welk type RAM, I don't know

Grtzz
Yves

Laatst gewijzigd door psyaviah; 08-01-2009 om 10:33
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-01-2009, 19:53
Junior Member

Reputatie: MixMasterG is op goeie weg

Een goede configuratie zoals hieronder kun je wel bij Dell vinden: Dell België - startpagina - Computers, computerapparatuur, electronics en services.

voor 1300 euro zul je dan wel 640 Gig Hd moeten nemen en de grafische kaart met 256 Mb ( deze ondersteund nog steeds 2 schermen met digitale uitgangen)

Intel® Core™ i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.) het nieuwe monster van INTEL, overtreft 2 quad core en extreme
2 x 1 TB Seriële ATA (7.200 rpm) RAID 3 Stripe harde schijf - Config. met 2 schijven
RAM 8.192 MB 1.067 MHz Tri Channel DDR3 (4 x 1.024, 2 x 2.048)
512 MB RAM ATI® Radeon™ 4850 grafische kaart

Indien je een zelf een blanco PC wilt samen stellen zal een configuratie als hierboven snel een paar 100 euro meer kosten.

Moederbord vind ik best van ASUS
RAM geheugen van Kingston is prijs kwaliteit goed en levenslange garantie.

Bovenstaande configuratie is de allernieuwste processor van intel voor mensen die extreme prestaties eisen, echt ideaal om muziek mee te maken.

Greetz
G

Laatst gewijzigd door MixMasterG; 09-01-2009 om 19:56
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-01-2009, 23:09
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Hi,

Even een paar feitjes op een rij:
ELKE grafische kaart van tegenwoordig, ondersteund 2 beeldschermen. Dus volstaat de allergoedkoopste ATi Radeon 3xxx of 4xxx serie. Aan een duurdere kaart heb je compleet niets. Waarom? Omdat de kaart alleen in 2d mode draait, gewoon desktop mode dus. Zo bespaar je dus een hoop geld door niet voor een ATi 4850 te gaan bijvoorbeeld, uit de dell pc van hierboven. Die kost 150 euro, een goedkope 3450 of 3470, kost je 50 euro.

Ik denk dat het wijs is om, met de compatabiliteit in het achterhoofd gehouden, een kant en klare pc te kopen. MAAR, dan 1 met een degelijke kast, dus het liefst een pc geassambleerd door bijjvoorbeeld Alternate, die stopt de hardware in een goede kast.
Dan de volgende dingen erbij te kopen:
-Passieve CPU koeler|Coolermaster Z600|35 euro|
-4 120mm zeer stille case fans|meerdere mogelijk|40 euro|
-dempings matten voor de kast|meerdere mogelijk|40 euro|
-eventueel een dempingskit voor de harde schijven.|meerdere mogelijk|20-30 euro
-passieve koeler voor videokaart|arctic accelero S1|20 euro óf natuurlijk al een passieve kaart kopen. De zwakkere 34XX en 4XXX kaarten van ATi zijn allemaal passief verkrijgbaar.

Ik zal vanavond even kijken voor een geschikte pc. Een pc van rond de 1000 euro is al erg snel. Dan heb je ongeveer 300 euro speelruimte voor bijvoorbeeld een Xp licentie, de extra upgrades en andere extra's. Misschien zelfs al een 24" monitor erbij.

Dit kost ene flinke duit, maar met zo'n budget is dat makkelijk mogelijk. Een stille pc is in mijn ogen belangrijker dan een snelle pc. natuurlijk moet dit in verhouding staan.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-01-2009, 23:43
Member

Reputatie: Malfunction is op goeie weg

Misschien enigzins offtopic maar Alternate.nl noem je he?

Vorige week nog gemaild voor een offerte. Kwamen niet veel verder dan het stellen van domme vragen (waarvan ze het antwoord al wisten) en het samenstellen van een veel te prijzige PC.

Viel me erg tegen (in het verleden wel eens vaker besteld met goede ervaringen).
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-01-2009, 00:52
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Toevallig, ik zit net even te kijken en denken en bedacht een ander idee, wat deels jou ervaring volgt.

Omdat Alternate een groot bedrijf is, is het lastiger passende service te bieden. Het lijkt mij daarom ook slimmer om de pc samen te (laten) bij/door Azerty.nl. Zoek een shopsurveys op tweakers.net. Érg positief, heb er al een keer of 10-15 besteld.
Ook vaak de goedkoopste in Nederland.
Omdat dit ook een wat kleiner bedrijf is, kunnen zijn beter speciale service bieden. want ik had dit in gedachte:
Als je een pc samensteld, of door hen laat doen, kan je, met eventuele bijbetaling, vragen of ze na de installatie van xp of vista, een aantal stabiliteits testen doen. Zo ben je vrij zeker dat je goede componenten bij elkaar hebt. Anders wordt alleen gekeken of de pc draait zegmaar, mar niet grondig getest.
Dat kan een hoop gezeur besparen met bijvoorbeeld RAM die niet lekker met een bepaald moederbord werk.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten