Los bericht bekijken
  #47 (permalink)  
Oud 26-08-2009, 22:41
Duuk Duuk is offline
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Post hier uw meetresultaten !

Aj, aj, aj, aj
Ik ben nu reeds de gehele avond aan het stoeien met RoomEQwizzard. Maar de resultaten die ik krijg kan ik werkelijk geen chocola van maken. Ik probeer eerst uit alle macht mijn setup te calibreren voor de meting, maar daar gaat het al mis (althans, ik hoop dat het daar mis is )

Als meetmicrofoon gebruik ik een digitale Sphynx dB-meter, volgens mij zo ongeveer wat de makers van het programma aanbevelen. Het outputsignaal van het programma gaat vanuit mijn Yamaha 01X naar m'n monitors. Echter, in het meetprogramma kan ikals input alleen de onboard soundcard of de (eveneens ingebouwde) SoundBlaster Audigy selecteren. De output van de dB meter gaat dus naar de Soundblaster. Om het zaakje te calibreren moet ik het linker outputsignaal van de 01X terugleiden naar de linker input van Sounblaster en de rechterinput van de Soundblaster het signaal van de dB-meter aanbieden.

Echter wanneer ik ga meten krijg ik wel zo'n raar en extreem plaatje (boven de 200 Hz lijkt het wel een grasveld dat nodig gemaaid moet worden)
Affijn, morgen maar weer eens kijken waar het lek zit. Ik zal dan ook maar eens willekeurige andere microfoons gaan aansluiten om te zien wat die geven....

Wordt vervolgd
Met citaat reageren