Los bericht bekijken
  #9 (permalink)  
Oud 05-01-2009, 20:09
AzimuthZero AzimuthZero is offline
Senior Member

Reputatie: AzimuthZero is op goeie weg
Standaard Re: 6 redenen om niet mee te doen met Idols!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guerno Bekijk bericht
dus mensen als vincent pierens, eric melaerts en hans franken zijn niet serieus met muziek bezig?

als er een markt voor is en mensen het goed vinden dan is het muziek. als er geen markt is voor alternatieve projecten heeft dat dan te maken met de markt of met het project? is de massa dan zo dom in zijn muziekkeuze?
Ik heb mensen als Vincent Pierens, Eric Melaerts en Hans Franken nooit zulke uitspraken weten doen over 'dat ze een product willen zijn'. Deze uitspraak vond ik persoonlijk nogal een verlaging van het zelfbeeld.

Filosofie over de massa kan ons zeer ver brengen. De markt van het alternatieve is kleiner dan die van het commerciële. Soms veel, veel kleiner. Maar is ze daarom minder interessant? Ik heb op dit forum al het voorrecht gekregen om projecten van mensen te mogen horen die véél interessanter zijn dan enig welk nummer van een Natalia. Mensen die zelf hun muziek maken, teksten schrijven en zelf aan hun eigen weg timmeren... krijgen nou eenmaal mijn voorkeur.

Ik sluit me trouwens aan bij het perfecte citaat van Gert; "Mensen krijgen de muziek en de politici die ze verdienen".
Met citaat reageren