Los bericht bekijken
  #2 (permalink)  
Oud 04-10-2008, 17:23
Pixie Pixie is offline
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Drum overhead microfoon

Een drumoverhead?
Eigenlijk dus meer een roommic...
Dan ga je volgens mij beter voor een paar shure SM57. Deze kan je later, indien je meer geld hebt voor duurdere overheads, nog steeds voor allerhande andere opnametaken gebruiken (elke (home)recorder zou er minstens één in zijn microfoonarsenaal hebben moeten zitten).
Drums opnemen met maar 1 microfoon gaat zelden tot nooit goed klinken.
Mocht zelfs een paar SM57 te duur zijn (ik ken je budget niet), kan je Eventueel eens kijken naar een paar JTS NX-7 microfoons. Beterkoop dan de Shures (en mijn lieveling voor opname van snare in sommige gevallen) maar goed te doen qua prijs/kwaliteit.
Zou het wat meer mogen gaan kosten, een paar Oktava MK-012 klein membraan condensator microfoons.
Met citaat reageren