Los bericht bekijken
  #6 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 15:02
Pixie Pixie is offline
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Hardware EQ en compressor

Over welke Cubase gaat het hier?
Sedert Cubase 4 kan je outboard effecten (en externe instrumenten) gebruiken alsof je met plugins aan het werken bent (weliswaar met enkele beperkingen zoals maar 1 instance per keer gebruiken).
Je dient daarvoor uiteraard te beschikken over voldoende audio I/O.
De master out zou ik niet gebruiken, maar indien je nog andere uitgangen hebt....
Je kiest 2 uitgangen, stuurt die naar je compressor (als het een stereo compressor is) en de uitgangen van je compressor stuur je naar 2 ingangen op je interface.
Dan druk je in Cubase op F4 en stelt daar de externe effecten in (met de in- en uitgangen die je gebruikt hebt).
Daarna geloof ik dat je je hardware ook kan pingen, zodat Cubase kan vasstellen hoeveel latency deze omweg oplevert teneinde comfortabel te kunnen werken (latency compensatie).
Ik weet dit nu wel niet uit ervaring (ik heb (nog) geen outboard gear), maar dat meen ik opgemaakt te hebben uit de handleiding en het cubase forum.
Dit werkt uiteraard enkel indien je met Cubase 4 werkt.
Met citaat reageren