Los bericht bekijken
  #2 (permalink)  
Oud 22-05-2008, 20:26
Pixie Pixie is offline
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Mic shootout Shure-Fame-JTS

En dan nu het vervolg.
3 maal acoustische gitaar opgenomen, telkens met een andere microfoon.

De microfoon staat telkens ongeveer 20cm van de gitaar, gericht op de 12de fret.
Voor deze opnamen heb ik de gain een stuk hoger moeten draaien (tot ongeveer 85%) om een acceptabel signaal te krijgen.
Wat me opgevallen is (qua gain), is dat de JTS het gevoeligste is (het signaal is groter bij dezelfde gain) en de Fame het minst gevoelig.
Mijn favoriet voor acoustische gitaar is hier de SM57 (Niet te veel laag, redelijk wat mid en net genoeg hoog). De JTS klinkt hier volgens mij veel te crisp (waarvoor ik hem graag heb op de snare) en doet de gitaar te koud klinken. En dan de MS57, tja? Hierover zwijg ik liever.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: wav Shure_SM57_AcGuit.wav (5.02 MB, 555x gelezen)
Bestandstype: wav Fame_MS57_AcGuit.wav (4.96 MB, 476x gelezen)
Bestandstype: wav JTS_NX-7_AcGuit.wav (5.05 MB, 358x gelezen)

Laatst gewijzigd door Pixie; 22-05-2008 om 21:06
Met citaat reageren