Los bericht bekijken
  #1 (permalink)  
Oud 18-11-2017, 17:29
Mark01 Mark01 is offline
Junior Member

Reputatie: Mark01 is op goeie weg
Standaard Welke glastype (Saint-Gobain) volstaat overlast blaffende hond?

Hallo,

Vroeger was hier akoesticus Eric Desart (RIP) die zeker met volgende had kunnen helpen, maar hopelijk zijn hier nog andere mensen die verstand hebben van akoestiek en geluidsisolatie die kunnen helpen met volgende.

Wij hebben enorm last op onze slaapkamer van het agressief geblaf buiten van de labrador van de buren. Wij wonen in een losstaande villa. Nu vroeg ik mij af om dat soort lawaai tegen te houden, welk geluiswerend glastype van Saint-Gobain volgens jullie voldoende zou moeten zijn. Ik nam al contact met hen op en dit zijn momenteel de glastype mogelijkheden:

CLIMAPLUS SILENCE (dubbel glas):
- 6/15/44.2A SILENCE 39 dB
- 44.2A SILENCE/15/33.2 41 dB
- 66.2A SILENCE/15/44.2 44 dB

CLIMATOP SILENCE (3-dubbel glas):
- 6/15/6/15/44.2A SILENCE 41 dB
- 44.2A SILENCE/6/15/44.2 45 dB
- 66.2A SILENCE/15/6/15/66.2 49 dB

Zou ClimaPLUS (dubbel) moeten volstaan of nemen we beter 3-dubbel ClimaTOP. Bovenstaande db cijfers zijn RW dus niet zo zinvol denk ik. En van de 3 opties bij elk, welk zou moeten volstaan tegen agressief geblaf van een labrador? Ik vermeld specifiek erbij dat het een labrador is omdat ik weet dat de frequentie van het geluid dat men wil tegenhouden van belang is bij keuze glastype.

Naast glastype, waar moeten we nog op letten om het raam zo goed mogelijk geluidsdicht te maken? Het gaat dus over renovatie waarbij we dus ook het raamkozijn gaan laten vervangen. Nemen we trouwens best hout met alu-bekleding qua kozijn? Hoe eventuele spleten dichten? Enfin, welke andere dingen moeten we zeker op letten?

Als laatste, kent iemand soms een goede stielman regio Oost-Vlaanderen (Belgie) of in de buurt die deze werken goed zou kunnen uitvoeren, met dus oog voor juist afwerking qua dichtingen enzo?

Alvast bedankt voor alle nuttige feedback.
Met citaat reageren