Discussie: [DIY] 5e serie PZMs
Los bericht bekijken
  #12 (permalink)  
Oud 14-09-2014, 20:57
ktf ktf is offline
Senior Member

Reputatie: ktf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: [DIY] 5e serie PZMs

Hmm, ik hoop dat je het daarmee red. Ik kan de 'scherpte' van die punt niet zo goed inschatten, maar het spoortje is maar 0.5mm breed en de lengte is ook zoiets. Soms zit er wat meer soldeer op de pads, dan is de lengte waarover je kan werken maar 0.3mm.

Ik had berichten gelezen dat je hele scherpe voorwerpen (zoals een mesje) de luchtdichtheid aan zou kunnen tasten. Als dat gebeurd, en er kan lucht lekken, is de respons op de laagste frequenties (onder de 100Hz schat ik zo) naar de knoppen. Ik heb daarom met heel veel geduld de spoortjes weggesleten door er een keer of honderd met een relatief bot voorwerp overheen te krassen: de meetpennen van mijn multimeter. Daardoor sleet het vanzelf weg. Dat lijkt me met deze vervanging geen optie meer, je zult echt een scherp voorwerp of inderdaad een freesje nodig hebben.

Ik heb dit weekend de electrets vervangen in de pianomicrofoons, nu zitten er een paar ik die ~ 8dB minder vermogen uitsturen. Ik hoop ze a.s. woensdag met dezelfde pianist weer te kunnen testen
Met citaat reageren