Los bericht bekijken
  #8 (permalink)  
Oud 22-05-2014, 09:49
ktf ktf is offline
Senior Member

Reputatie: ktf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Luidsprekers maken met 3D printer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeadPoet Bekijk bericht
de lijst van voordelen is behoorlijk lang
De lijst van nadelen ook. De keuze in materiaaleigenschappen is zeer beperkt. Zo staat het printen van composietmateriaal en metalen nog in de kinderschoenen en zie ik het niet gebeuren dat dat snel wijdverbreid gaat worden. Dingen als integraalschuimen lijken me ook schier onmogelijk om met een printer te maken. Of wat te denken van alle elektronica in een speaker?

Ik snap het enthousiasme, maar roepen dat hele fabrieken dicht kunnen is wel een beetje overdreven. Om maar een voorbeeld te noemen, zou je zoiets simpels als een wekkerradio kunnen printen? Dan mis je het beeldscherm, de elektronica, bedrading... het enige wat je hebt is de buitenkant. Wat dacht je van een magnetron? Zie je jezelf al een versterkerschakeling voor die monitor printen? Wat te denken van de spoelen en magneten?

Het aangehaalde artikel is leuk, maar het gaat om elektrostaten. Om veiligheidsredenen wordt hier vermoedelijk met lage voltages gewerkt en dus met lage uitvoer. Die speakers zijn gimmicks, niet veel meer.
Met citaat reageren