Discussie: Hardware
Los bericht bekijken
  #4 (permalink)  
Oud 10-09-2007, 19:52
Pixie Pixie is offline
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Hardware

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fawlty Bekijk bericht
Hey contender,

thanks for the quick reply!

Glasheldere uitleg over de audio-interface. Goed zo!

Ik ben dus van plan om vooral met soft synths te werken, heb hier al goede commentaren over gehoord en denk dat dat het wel zal doen voor mij.
Dus geen hoop hardware synths.
Hiervoor heb ik dus een midi-keyboard nodig.

contender's quote:
'Als je met software wilt gaan werken, is het misschien handig om te investeren in een 2de monitor' explain please...
Veel mensen werken met 2 beeldschermen (of soms nog meer) omdat je zo makkelijker een overzicht kan houden van waar je mee bezig bent. Dit is, zoals Contender al aangaf, vooral handig wanneer je veel met VST (effecten) en VSTi (instrumenten) werkt. Op deze manier kan je bijvoorbeeld op één monitor een overzicht van je project hebben, terwijl je op het andere scherm de GUI (Graphical User Interface) van je VST/VSTi kan zien.

[quote=Fawlty;28099]
Ik ga waarschijnlijk kiezen voor een midi-keyboard met usb aansluiting omdat dit me het makkelijkste lijkt.

Nu over die micro, kan je deze rechtstreeks aansluiten op je audio-interface?
[\quote]

Dat hangt voornamelijk van je audio-interface af. Om een microfoon op een geluidskaart kunnen aan te sluiten, heb je een geluidskaart met een microfoon-voorversterker (preamp) nodig. Er zijn geluidskaarten met enkel lijn-ingangen (doorgaans voor instrumenten met hun eigen (voor)versterker (zoals sommige synths)), geluidskaarten met zowel lijn-ingangen als high-Z ingangen (High-Z = hoge ingangsimpedantie = hoge wisselspanningsweerstand = ingangen voor gitaar/bas), geluidskaarten met microfoonvoorversterkers (waarvan er sommigen ook phantoomspanning hebben, nodig voor microfoons die dit vereisen (doorgaans condensator-microfoons)) of geluidskaarten die meerdere of alle van deze ingangen combineren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fawlty Bekijk bericht
Dat controller-keyboard waarover je sprak (Novation Remote), welke functies kan je dit geven?
Contender bedoelde waarschijnlijk de Novation Remote SL reeks van Novation.
Het grote voordeel van deze controller is dat je niet enkel over een keyboard beschikt, maar ook nog faders en draaiknoppen waarmee je niet enkel de mixer van je software mee kan bedienen, maar ook alle knoppen van je VST/VSTi, zodat je meer het hands-on gevoel van een echte synth hebt. Het is tevens ook een makkelijkere manier om de knoppen van je synth te automatiseren in de plaats van dit alles te moeten tekenen met je muis.
Met citaat reageren