Discussie: Hardware
Los bericht bekijken
  #1 (permalink)  
Oud 10-09-2007, 12:51
Fawlty Fawlty is offline
Junior Member

Reputatie: Fawlty is op goeie weg
Smile Hardware

Hallo iedereen,

ik ben nu al enige tijd aan het spelen met Ableton 5.2, op mijn pc die ik ook gebruik om te surfen, mailen en presentaties voor het werk mee te maken.
Ik had wel genoeg gesampled en begon met midi te experimenteren, het gevolg was dat ik constant vastliep als ik enkele tracks gebruikte in combinatie met effecten.

Ik heb nu een Macbook Pro 2.2Ghz gekocht (in blijde verwachting! Nog één week geduld!) en wil deze nu gebruiken als het hart van m'n homestudio.
Deze homestudio is bedoelt om electro, minimal en consoorten mee te maken en op te nemen. Ook zou ik graag weleens een riff-ke opnemen bij een paar vrienden (op verplaatsing dus).

Nu zou ik graag weten wat ik hier voor nodig heb, en wat nog belangrijker is; in gewone mensentaal! ;-)
Het is me hier al opgevallen dat jullie echt wel weten waarover jullie spreken maar steeds hervallen in van die ingewikkelde taal waar ik geen snars meer van begrijp na drie zinnen.

-Wat een audio-interface is begrijp ik nog net (vertaler), maar wat aan wat aangesloten wordt? hoe? en waarom ik net die interface nodig heb? Dat zou ik graag weten, tips over welk merk mag ook natuurlijk!

-Welk midi-keyboard heb ik nodig om te doen wat ik wil? Waarom?
Hoeveel toetsen moet je hebben om degelijk te kunnen werken?

-Heb ik een midi-interface nodig voor dat keyboard? Waarom?

-Kan ik bv een gitaar aansluiten op één van deze interfaces?
Zoniet, wat heb ik dan nodig?

-Als ik zang wil opnemen wat zijn daar dan de vereisten voor?
Hoe gaat dit in zijn werk? Goeie tips voor micro's?

Ik heb een budget van ongeveer 2000 euro.
De ableton 5.2 versie wordt binnenkort de 6, kwestie van het ineens op m'n Macbook te doen. (Dus iets minder dan 2000 euro)

Dit is direct een hele boterham, i know!
Alvast bedankt!

Fawlty B.

Laatst gewijzigd door Fawlty; 10-09-2007 om 12:54
Met citaat reageren