Los bericht bekijken
  #6 (permalink)  
Oud 05-06-2013, 14:51
ktf ktf is offline
Senior Member

Reputatie: ktf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Zelf microfoons bouwen/smijtmicrofoons

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Leuke huisvlijt! Het klopt dat het niet altijd zo leeft, maar JB heeft een heel mooie handleiding geschreven over het bouwen van een eigen Ribbon microfoon
Haha, dat is wel weer de andere kant van het spectrum. Ribbons zelf maken is een precisiewerkje en een uitdaging wat betreft mechanica, niet wat betreft elektronica. Ribbons zijn over het algemeen ook vrij fragiel, toch? Vergelijk dat dan met dit apparaat, gemaakt om supersolide te zijn en met een off-the-shelf electret met allerhande electronische meuk erachter.

Nee, ik durf me wel te wagen aan die electronica, maar zelf het microfoonelement maken, dat is me net een stapje te ver, zeker als je hoort hoe fantastisch die electrets het doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Weinig akoestiek, de klank is duidelijk...
Ja, dat is natuurlijk ook een voordeel, omdat je erop kunt gaan staan kun je ze vrij dicht bij leggen zonder dat het in de weg staat. De akoestiek kleurt alleen wat donker, daarom leken ze me niet heel geschikt om de klank te beoordelen maar heb ik ze er toch maar bij gezet.

Veel of weinig akoestiek, dat is toch echt een smaakkwestie denk ik.
Met citaat reageren