Los bericht bekijken
  #1 (permalink)  
Oud 20-04-2011, 10:46
satriani satriani is offline
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling
Standaard Nieuwe focusrite serie

Hee gents and ladies!

Ik kwam tegen dat Focusrite een nieuwe serie heeft gelanceerd, namelijk de scarlett. Nu is ie nog niet in de winkel, dus ervaringen zijn lastig te vinden....

Maar goed: Ik zag dat er een optie was op outputs vanuit je DAW te routen naar de focusrite mixcontrol. Daarmee zou je verschillende mixen naar verschillende koptelefoons kunnen sturen. (Net als bij de Focusrite Saffire Pro40 bijv)
Mijn gevoel zegt me echter, dat als je er zo een extra laag tussen zet, dat je dan toch extra latency gaat introduceren? Of zie ik dat verkeerd?

En zou het op die manier dan ook mogelijk zijn om de verschillende muzikanten een eigen effect mee te geven zonder dat het wordt opgenomen (Denk bijv. aan reverb bij een zanger(es) of overdrive bij een gitarist) ? Ik vermoed dat hier toch aardig wat latency gaat optreden dan?

Ik vind het in elk geval een mooi apparaatje voor het geld, afgaande op de specs en de mogelijkheden. maar ik heb geen ervaring met Focusrite... bijv: de pre-amps, is het wat? of is het volkomen waardeloos? En wat over de drivers (Afgaande op mijn ervaringen met de drivers van mijn tascam onder windows 7.... )

Vragen genoeg.. Voor de geinterresseerden: Hier een linkje naar de Scarlett 8i6 en eentje naar de grotere versie met ADAT, de scarlett 18i6
Met citaat reageren