Discussie: apogee ad8000
Los bericht bekijken
  #4 (permalink)  
Oud 20-01-2007, 21:57
abdelhafid abdelhafid is offline
Senior Member

Reputatie: abdelhafid is op goeie weg
Standaard Re: apogee ad8000

Citaat:
waxx wrote:
Een Apogee Rossetta 800 (8 ch i/o) zou ook moeten werken op de symphony. Anders zal je uw symphony weer moeten verkopen denk ik.
.
Inderdaad maar dat wist ik al hoor!!! De symphony werkt mat alle apogee convertors maar ik heb alleen een Rosseta 200 en momenteel voor het project dat ik wil opnemen is een Rosseta 200 ruim voldoende vermits ik nooit meer dan 2 sporen nodig heb tijdens het opnemen en alle instrumenten en vocals 1na1 opneem. Tevens wordt dit project afgewerkt(afmixen en master) in de studio.

Het probleem zal zich stellen in de toekomst wanneer ik ooit zelf ga willen mixen(wat ik nu niet doe omdat ik nog niet de expertise heb) bij mij thuis. Aangezien ik liever hardware gebruik dan plugins en liever analoog mix dan in cubase(warmer) zal ik een analoge console gebruiken en daarvoor heb ik redelijk veel a/d en d/a sporen nodig. Probleem is met de symphony kun je enkel werken met apogee stuf maar ik heb geen zin om 7500 uit te geven aan een ad16x en een da16x.

Wel kan je andere convertors gebruiken maar onder voorwaarde dat je in je keten een ad16x of een da16x hebt dan ken je via adat bvb een RME192dd sleeven naar de ad16x. Maar met de rosseta's gaat dat niet (dat hebben ze mij telefonisch bevestigd bij apogee) ik kan wel bvb op termijn een rosseta800 toevoegen aan mijn roseta 200 maar dan heb ik nog altijd maar 10 i/p voor het analoog afmixen van mijn project.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben!!!!!

Op zich heb ik niets met symphony en werken met apogee convertors(werk al met een rosseta en ben uiters tevreden van) maar het kost zeer veel geld en is weinig polyvalent (bvb pak nu dat ik aan een spotprijs een beter convertor vindt bvb een cranesong hedd awel dan ben je er niets mee met een apogeeketen(rosseta) gebaseerd op de symphony).

Eerlijk gezegd ik vind de RME ADI reeks heel goed en wou zo 2 ADI192DD en 3 2ADI2 kopen en sleeven aan mn rosseta200(eigenlijk aan een externe worldclok zoals de bigben) en zo over 26 i/o beschikken dat ik kan doorsturen naar een analoog console die ik zou gebruiken voor de eindmix en dan vervolgens terug sturen naar de mac. Dus voor de prijs van 1 ad16x heb ik 3 Rme ADI192DD convertors die ik heel goed vind. Bovendien heb je met de HDSP9632 adat en andere i/o mogelijkheden.

Ik zal de magmasolution bekijken en hoop dat dit niet te laat is (en niet te duur) en dat ik nog de bestelling van mijn sumphony kan anuleren(normaal gezien heb ik ze dinsdag).

Merrci waxx
Met citaat reageren