Discussie: Audio-interfaces
Los bericht bekijken
  #8 (permalink)  
Oud 06-11-2010, 15:18
jazztronauts jazztronauts is offline
Member

Reputatie: jazztronauts is op goeie weg
Standaard Re: Audio-interfaces

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht
@jazztronauts, goed punt. Ik denk dat die erbij staan omdat het stuk voor de 'beginner' is geschreven en enkel geluidskaarten | interfaces opsomt welke in een relatief lage prijsklasse behoren. Wat mij betreft kunnen de opties van RME toegevoegd worden.

Misschien goed om ook te vermelden dat het type firewire chipset van belang kan zijn bij het optimaal functioneren van de firewire interface. Vaak wordt Texas Instruments aanbevolen. Ook adviseren de hardware producenten vaak een specifieke chipset voor de betreffende kaart en/ of raadt bepaalde chipsets af. Evt kun je via een Firewire expresscard, op je laptop, de Firewire prestaties verbeteren, door bijv. een van Texas Instruments te nemen.

Bij aanschaf van laptop voor audio is het aanbevolen om een met een firewire poort (Texas instruments (?) en/of een expresscard slot te kopen.
idd, een T.I. chipset is aan te raden voor het gebruik met firewire audio interfaces (koop gewoon een Gigabyte mobo, deze maken praktisch altijd gebruik van T.I. firewire chipsets) maar de HDSP interfaces waar ik naar verwijs kunnen niet rechtstreeks met een firewirepoort van je computer verbonden worden. Deze maken welliswaar wel gebruik van een firewirekabel tussen je breakoutbox en hdsp kaart maar een T.I. chipset is hiervoor dus niet van belang.
Met citaat reageren